arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

سیسی: دیگر کاندیدا نمی‌شوم/ نامزد جدید برای انتخابات مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیسی: دیگر کاندیدا نمی‌شوم/ نامزد جدید برای انتخابات مصر

رئیس‌جمهوری مصر امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که قصدی جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی مجدد برای سومین دور ندارد.

به گزارش ایسنا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا اظهار داشت: من به دو دوره ریاست جمهوری هر کدام به مدت چهار سال و عدم تغییر این سیستم پایبند هستم و در اینجا می‌گویم اکنون قانون اساسی جدیدی وجود دارد و من با هر گونه تغییری در قانون اساسی در این دوره مخالف هستم.

سیسی گفت: قانون اساسی کشور به پارلمان و رئیس جمهور حق درخواست برای اصلاح قانون اساسی را می‌دهد، من در اینجا درباره طول دوره ریاست جمهوری صحبت نمی‌کنم و هرگز در این موضوع دخالت نخواهم کرد، به این ترتیب هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند بیشتر از دوره‌ای که قانون اساسی به او اجازه می‌دهد یعنی هشت سال در این سمت باقی بماند.

رئیس جمهور مصر افزود: من به عنوان رئیس جمهور درست نیست که علیه خواسته مردم کشور حتی یک روز در این پست باقی بمانم و این تنها در حد ادعایی در تلویزیون نبوده بلکه از جمله ارزش‌هایی است که به آنها اعتقاد دارم و در راستای اجرای آنها تلاش می‌کنم و هر رئیس‌جمهوری نیز باید به خواسته‌های مردم و اصول آنها احترام گذاشته و حتی یک روز بر خلاف خواسته مردم کشورش در ریاست باقی نماند.

سیسی: دیگر کاندیدا نمی‌شوم/ نامزد جدید برای انتخابات مصر

یک فعال حقوقی اعلام نامزدی کرد

این در حالی است که خالد علی، فعال و وکیل مدافع مصری روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی کاندیدا شود.

به این ترتیب خالد علی اولین کسی است که در سایه انتظارهای گسترده برای ورود سیسی به انتخابات آتی اعلام کرد که قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال آتی کاندیدا شود.

خالد علی در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره با انتقاد از شرایط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حقوقی در دوره ریاست جمهوری سیسی اظهار داشت: امروز آغاز کمپین اداری و سازمانی خود برای ورود به دور رقابت‌های ریاست جمهوری، تهیه پیش‌نویس اسناد و برنامه‌ها و بررسی آنها جهت ارائه راه‌های جایگزین برای نجات مصر از این سرنوشت تاریک را اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های ما بر پایان دادن به سیاست‌های ریاضت اقتصادی، عدالت اجتماعی، مبارزه با تروریسم بدون کاهش آزادی‌ها استوار است.

این فعال مصری در سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که هرگز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند.

او انتخابات سال ۲۰۱۴ را "نمایش" خواند و مخالفت خود را با کاندیداتوری سیسی اعلام کرد.

نظرات بینندگان