arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

جریان انحرافی به دنبال بانک مرکزی دوم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب به نقل از تابناک ،گروه انحرافی که این روزها به شدت دنبال کسب عناوین دولتی در حوزه های مختلف به ویژه صنعتی می باشد برنامه ریزی جدیدی را برای انتصاب یکی از عوامل خود به عنوان ریاست شرکت ملی مس ایران آغاز کرده است.

 شرکت ملی مس ایران به علت حجم بالای گردش مالی به بانک مرکزی دوم شهره است و رییس فعلی صندوق بازنشستگی صنایع  مس که از نزدیکان گروه انحرافی و از چهره های نزدیک به لیدر این گروه است قرار است به عنوان مدیر عامل شرکت ملی مس معرفی گردد.

 بنابر این گزارش، شرکت ملی مس از مهم ترین شرکت های وابسته به «ایمیدرو» است و گفته می شود نتیجه استعلام نامبرده از نهادهای مربوطه منفی بوده و نتیجه این استعلام ها در 3 صفحه به اطلاع مسئولین وزارت صنایع رسیده است. همچنین ظاهرا وزارت صنایع  و مدیر عامل ایمیدرو نیز با این انتصاب موافق نبوده ولی زیر فشار برخی جریانات خاص سیاسی تصمیم به معرفی این شخص به عنوان مدیر عامل شرکت ملی مس ایران گرفته است.

گفتنی است صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران از مجموعه های تابعه شرکت ملی مس ایران است و 45 شرکت از شرکت هاي زیر پوشش شرکت ملي صنايع مس ايران با سرمايه اي بالغ بر 30 هزار ميليارد ريال زیر نظر مديريت موسسه صندوق بازنشستگي مس فعاليت مي کنند.

از سویی شیوه مدیریت رییس فعلی صندوق بازنشستگی مس در طول این مدت گذشته به شکلی بوده که نارضایتی های فراوانی را بین کارکنان این صنعت به وجود آورده و حتی برخی رسانه هایی که نسبت به بی عدالتی های مدیریتی نامبرده افشاگری کردند تهدید، تعطیل و یا فیلتر شدند! و این در حالی است که کارکنان صنعت مس معتقدند که سرمایه این شرکت عظیم در راستای تبلیغ عقاید انحرافی این گروه هزینه شده است!

همچنین لازم به ذکر است که رییس فعلی صندوق بازنشستگی مس، دانش آموخته مهندسي مکانيک و عضو هيات علمي جهاد دانشگاهي است که پيش از اين به عنوان معاون خبري سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) فعاليت مي کرد که به ناگاه تبدیل به چهره ای صنعتی و اقتصادی شد و عنان یکی از بزرگترین هولدینگ های اقتصادی ایران یعنی صندوق بازنشستگی شرکت مس ایران را عهده دار شد.

وی همان کسی است که کتاب «محراب تولید» را در تعریف و تمجید از علی اکبر محرابیان، وزیر سابق صنایع به طبع رساند که با واکنش تند شخص دکتر احمدی نژاد مواجه شد و روزنامه تحت نفوذ او یعنی روزنامه گسترش صنعت نیز نشان داده است که ید طولایی در تعریف و تمجید از چهره هایی همچون وزیر سابق صنایع و لیدر گروه انحرافی دارد.
نظرات بینندگان