arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

بیانیه باشگاه سایپا علیه مزدک میرزایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه سایپا در بیانیه‌ای نسبت به گزارشگر دیدار تیم‌های ایران و قطر اعتراض کرد.

به گزارش انتخاب، سایت باشگاه سایپا درباره گزارشگر دیدار تیم‌های ایران و قطر نوشت: "فوتبال به عنوان پرطرفدارترين رشته ورزشي دنيا، علاوه بر برخورداري از ظرفيت‌هاي مهارتي و فن‌آورانه ورزشي، وجوه رسانه‌اي پرجنبه‌اي را نيز به خود ديده است.

رسانه‌اي كه برخلاف چند دهه قبل، نه تنها ديگر چشم‌ها و گوش‌هاي عاشقانش را تسخير مي‌كند بلكه ذهن و روح آنها را نيز فرا مي‌گيرد. چه بسيار كشورهايي كه از راه فوتبال ميانبري بر پيشرفت‌ها و دوستي‌ها، زدند و چونان نردباني از آن به نفع اعتلاء جامعه ملي بالا رفته‌اند.
امري كه با سهل‌انگاري و يا خداي ناخواسته بدخواهي، زمينه تحقق آن در ميان جامعه ما مي‌تواند رو به تحليل گذارده و آسيب ببيند.

در خلال گزارش ديدار تيم‌ملي فوتبال كشورمان مقابل قطر، گزارشگر محترم رسانه ملي با تعابيري ناروا و غيرمنصفانه، نسبت‌هايي به يكي از جوانان شايسته و سرمايه‌هاي ارزشمند فوتبال ملي روا داشت كه تعجب برانگيز و غير منتظره بود.

گزارشگر محترم در خلال مسابقه، سربازي را كه با عضله اسپاسم كرده و با علم به تمام شدن تعويض‌هاي فرمانده‌اش تا دقيقه 90 ميدان داري مي‌كرد «ستون پنجم تيم حريف» خواند! جوان چالاكي كه به تعبير عموم صاحب‌نظران در رده پديده‌هاي نوظهور فوتبال آسيا جاي داده مي‌شود.

باعث تأسف‌ است! آيا واقعاً گزارشگر محترم رسانه ملي، معني ستون پنجم و خيانت سرباز به وطن را مي‌دانست و از اين لفظ استفاده كرد؟!

نمي دانيم! ولي شركت فرهنگي ورزشي سايپا حق خود مي‌داند تا با گزارشگر محترم رسانه ملي كشورش در مقام دفاع از اين بي‌مهري صحبت كند.
 
آقاي گزارشگر!
آيا از دست دادن فرصت‌هاي گل در رشته فوتبال اتفاقي غيرمعمول است؟

آيا تمام بازيكنان فوتبال در سراسر دنيا در تمام روزهاي فوتبالي خود در شرايط عالي قرار دارند؟

آيا كليه مهاجمين مورد علاقه شخصي شما تمامي فرصت‌هاي خود را در يك بازي 90دقيقه‌اي به گل تبديل مي‌كنند؟

آيا يك بازيكن بسيار ضعيف در بدترين روز فوتبالي خود مي‌تواند خودش را تعويض كند؟

آيا يك گزارشگر بهتر از سرمربي تيم ملي ايران از وضعيت فني تيم و تشخيص حضور بازيكن در ميدان مطلع است؟

آيا مهاجم مورد علاقه شما مي‌تواند از فاصله كمتر از 5متر در مقابل توپي با آن سرعت، عكس‌العمل نشان‌داده و خود را كنار بكشد؟

آقاي گزارشگر! خسته نباشيد!
تريبون رسانه ملي ما باز هم در اختيار شما است كريمانه از آن استفاده كنيد و به خود بباليد.

سال‌هاي سال بعد ديگر كسي يادش نمي‌ماند كه در شب نيمه شهريور سال 90  تلاش بي‌وقفه شما براي تخريب كريم انصاري فرد چگونه با خوردن گل تساوي ايران از قطر خاتمه يافت!

چرا كه مي‌دانستيد كلامتان تأثير خود را گذاشته است. حالا ديگر فقط كمي شانس مي‌خواستيد تا تيم ملي كشورتان نتواند در عين برتري گل پيروزي را به ثمر برساند.

و آن وقت شما مي‌توانستيد بنشينيد و چاي بخوريد و به خود و فهم فوتباليتان بباليد. فهمي كه بيشتر از سر‌مربي تيم ملي بود.

چه اشكالي دارد اگر روزنامه‌ها فردا به كريم حمله كنند؟

نفس شما دنبال چيز ديگري بود كه به دست آورد. ثروت ملي و منفعت ملي ديگر چه معنا مي‌دهد؟!

شركت فرهنگي ورزشي سايپا ضمن اعتراض به بهره‌گيري آقاي گزارشگر از الفاظ نامناسب، نسبت به كليه بازيكنان غيور و سربازان فداكار تيم ملي فوتبال ايران، اميدوار است كه انصاف و ادب مراعات شود و مطمئن است كه جوانان سلحشور ايران اسلامي حتي ذره‌اي از صفات كريمه برادران شهيد، جانباز، مفقودالاثر و آزاده خود را از دست نداده‌اند.

آري آنان تا لحظه آخر مبارزه كرده و به لطف خدا قهرمانانه به جام جهاني خواهند رفت.

به اميد حضور تيم ملي فوتبال كشور عزيزمان در مرحله پاياني جام جهاني برزيل! "
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
1
9
جالبه، چقدر بعضی ها انتقاد پذیرند!!!!! به قول دوستان پ ن پ میخاستی ازش تعریف کنه که از دو قدمی نتونست گل بزنه! ضمنا شما کار خودتو درست انجام بده تا ثروت ملی جای دیگه از دست نره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
3
0
این بیانیه دادن ها بچه بازیه اما انصاری فر اتفاقا خیلی هم خوب بازی کرد... اصلا سالهاست که ایرن مهاجم تمام کننده که دروازه رو خوب بشناسه و بتونه تو شرایط مختلف و سخت هم ضربه آخر رو بزنه نداشته اما انصاری فر می تونه این کار رو انجام بده به نظر من علی رغم جوونی بهترین مهاجم 10 سال اخیره
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
4
آقا پراید چه خبر؟ هنوز با جوونای مملکت شوخی داره؟ همون سربازایی که جا هفتصد هشتصد میلیون همش هفت هشت تا دادن و رفتن توش و از شیشه جلو در اومدن. چندتا از اون سربازها نگرانی شمارو جلب کردن؟ در ضمن اینجا اگه ما به پراید بگیم ستون پنجم دشمن که معنیش خیانت نیست قربان سواد شما برم. کنایه و... . بله عزیزم تو صحبت با شما از هیچ نوع آرایه ادبی نمیشه استفاده کرد.
نظرات بینندگان