arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

هزینه ساخت آیفون X برای اپل چقدر بوده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از کاربران و رسانه ها از قیمت گذاری نسبتا بالای آیفون های جدید انتقاد دارند. به عقیده آنها پرداخت مبلغی در محدوده 1000 دلار و بیشتر برای یک گوشی موبایل منطقی نیست و می توان انتخاب های بسیار بهتری با قیمت مشابه داشت. همین نکته باعث می شود انتظار برای فهمیدن قیمت تمام شده آیفون X برای اپل بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی میشد باشد. امروز خبرگزاری رویترز بر اساس اطلاعاتی که از منابع خود به دست آورده این معما را برای علاقمندان حل کرده است.

به گزارش این خبرگزاری هزینه ساخت آیفون X برای اپل کمی بیشتر از 357 دلار برای هر دستگاه است. در نتیجه اپل تقریبا 64 درصد سود به ازای فروش هر آیفون 6 نسخه 64 گیگابایتی از خریداران ردیافت می کند که نسبتا بیشتر از حاشیه سود 59 درصدی این شرکت برای آیفون 8 است. با این حال به گفته رویترز تعداد زیادی از قطعات به کار رفته در آیفون X گران قیمت تر از آیفون 8 هستند. برای مثال نمایشگر 5.8 اینچی بدون حاشیه اپل برای این شرکت 65.5 دلار هزینه در بر داشته اما نمایشگر 4.7 اینچی آیفون 8 تنها 36 دلار قیمت داشته است. همچنین شاسی فولادی آیفون X برای این کمپانی 36 دلار خرج تراشیده اما قالب مورد استفاده برای آیفون 8 کمی بیشتر از 21 دلار برای آنها هزینه داشته است.

در مقام مقایسه، ماه گذشته مشخص شده بود هزینه تمام شده آیفون 8 برای کمپانی اپل در حدود 247 دلار است و آیفون 8 پلاس نیز 288 دلار برای اپل هزینه داشته است. البته باید به این نکته توجه داشت که این قیمت ها تنها به هزینه ساخت قطعات خلاصه می شود و سایر هزینه ها شامل نیروی کار، حمل و نقل و بازاریابی و تبلیغات در آن لحاظ نشده است. با این حال نمی توان منکر سود بسیار مناسب اپل از فروش هر دستگاه آیفون X شد.

اپل امیدوار است با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و بازار خرید کریسمس، سود ویژه ای را از گوشی جدید خود کسب کند.

*سخت افزار مگ

نظرات بینندگان