arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

سقوط آزاد قیمت آیفون X در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزهای گذشته شاهد فروش آیفون ۱۰ (iPhone X) در بازار ایران با قیمت‌های نجومی و عجیب و غریبی بودیم. البته این اتفاق همیشه برای گوشی های جدید اپل در ایران رخ می‌دهد و همواره در ابتدای ورود این گوشی‌ها به بازار کشورمان، قیمت‌های کاذبی بر روی آن‌ها گذاشته می‌شود. آیفون ۱۰ اپل نیز از این قاعده مستثنی نبود و با قیمت‌های نزدیک به ۴ برابر ارزش واقعی و البته در تعداد محدود به فروش می‌رسید. این در حالی است که مسئولان اعلام کردند این گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند و با اجرای طرح رجیستری، در شبکه مخابراتی فعال نمی‌شوند.

حالا با فروکش کردن تب سنتی روزهای اولیه ورود گوشی های آیفون، قیمت آیفون ۱۰ در ایران با کاهش شدیدی روبرو شده و کم کم به سمت ارزش واقعی خود نزدیک می‌شود. بر اساس گزارش‌های به دست آمده، آیفون ایکس اپل در حال حاضر با قیمت ۵٫۵ میلیون تومان پیش فروش شده و در روز ۲۷ آبان‌ماه به خریداران تحویل داده می‌شود. همچنین قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی به صورت تحویل فوری از ۱۸ میلیون به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی از ۱۵ میلیون به ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

کارشناسان بر این باورند که قیمت آیفون ۱۰ در ایران مجددا کاهش پیدا خواهد کرد و پرچمدار جدید اپل، کم کم به قیمت واقعی خود یعنی حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

نظرات بینندگان