arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

استاندار تهران: آلودگی هوا مهمترین معضل پایتخت کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران گفت: مهمترین معضل و مشکل کلانشهر تهران که در بیشتر شهرستان های استان نیز وجود دارد، آلودگی هوا است.

محمد حسین مقیمی شامگاه سه شنبه پس از جلسه و دیدار مشترک با نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی که در استانداری برگزار شد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از آلودگی تهران منشا خارجی دارد و بخشی نیز از طریق تردد خودروها و موتور سیکلت های فرسوده و بخشی نیز از طریق صنایع پر آلاینده وارد کلانشهر تهران می شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این آلودگی هوا را کنترل کنیم باید مصوبات دولت؛ شورای عالی ترافیک و محیط زیست را اجرایی و عملیاتی کنیم.

استاندار تهران ؛ توسعه فضای سبز را یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از ریزگردها اعلام کرد و افزود: برای جلوگیری از ریزگردهای مختلف به کلانشهر تهران باید توسعه فضای سبز را در شهر افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان تهران در بسیاری از بخش های مختلف جز استان های محروم کشور است تصریح کرد: این استان در بخش های آموزشی؛ درمانی و ورزشی یکی از استان های محروم کشور است و در بسیاری از شهرستان های استان از جمله بهارستان سرانه ورزشی برای هر نفر 2 سانتی متر است.

مقیمی خاطرنشان کرد: استان تهران حدود 11 هزار تخت بیمارستانی کمبود دارد و اگر بطور میانگین هر سال یک هزار و 500 تخت بیمارستانی احداث شود 7 سال زمان می برد تا این کمبود مرتفع شود.

وی یادآور شد: این دومین جلسه ای بود که بین استانداری و اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در محل استانداری تشکیل شد.

همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان تهران شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این جلسه درباره کمبودهای استان تهران در بخش های مختلف از جمله درمانی؛ ورزشی؛ آموزشی و همچنین به مشکلات این استان در بخش حاشیه نشینی؛ بافت های فرسوده؛ کمبود مدارس و سایر مشکلات بحث و گفتگو شد.

محمد رضا عارف افزود: مهمترین موضوع این جلسه شناسایی کمبودهای استان و همچنین گرفتن بودجه های مناسب برای رفع این مشکلات است که مقرر شد تا 10 روز آینده موضوعات مهم این جلسه جمع بندی و قرار شد به زودی جلسه ای با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد هر 3 ماه یکبار استاندار تهران به همراه معاونین خود جلسه ای با اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان تهران برگزار شود.

نظرات بینندگان