arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

فشار بی امان ترامپ بر کره جنوبی برای تغییر توافق تجارت آزاد

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ضمن ابراز ناخرسندی از توافق فعلی تجارت آزاد بین این کشور و کره جنوبی ، از سئول خواست تا فورا این توافق را تغییر دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ضمن ابراز ناخرسندی از توافق فعلی تجارت آزاد بین این کشور و کره جنوبی ، از سئول خواست تا فورا این توافق را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در جریان سفرش به کره جنوبی هنگام ملاقات با مقام های ارشد این کشور، بار دیگر این توافقنامه را برای آمریکا بسیار بد توصیف کرد.

او که قبلا گفته بود این توافق بسیار بد و یک فاجعه برای آمریکاست، گفت که اصلا وضعیت خوبی در توافق برای واشنگتن وجود ندارد.

او گفت که ما از کره جنوبی خواسته ایم تا توافق فعلی را که پنج سال پیش به اجرا گذاشته شده و خسارات زیادی به آمریکا زده است، تغییر دهد.

فشارهای ترامپ باعث شده است تا طرفین، مذاکرات جدی تری در باره این توافق تجاری داشته باشند.

وزارت تجارت کره جنوبی مدتی قبل اعلام کرد که تحت فشار شدید آمریکا قرار دارد تا توافق را تغییر دهد و در آن زمان تاکید کرد که اگر توافق جدید منافع کره جنوبی را تامین نکند، این کشور باید از آن خارج شود.

ترامپ اظهارات خود در ژاپن مبنی بر اینکه باید آمریکا و ژاپن روابط تجاری آزاد و عادلانه و بر اساس منافع متقابل داشته باشند را در کره جنوبی نیز عینا تکرار کرد.

مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی به دنبال ملاقات با ترامپ گفت که با این نظر ترامپ موافق است که تجارت طرفین باید عادلانه باشد.

به نظر می رسد که آمریکا با کره جنوبی به توافق رسیده است که بخشی از کسری تجاری اش با این کشور را بجای تجارت کالا با تجارت تسلیحاتی برطرف کند و برای همین از فروش های تسلیحاتی بزرگ به کره از جمله فروش زیردریایی به این کشور اخباری منتشر شده است.

ترامپ صراحتا گفت که در کره به توافق رسیده است این کشور میلیاردها دلار کالا را از آمریکا سفارش دهد تا به این شکل بتواند بخشی از کسری تجاری را جبران کند.

قرار است وزیران تجارت کره جنوبی و آمریکا این هفته بار دیگر در باره مسایل مربوط به این توافقنامه که بزودی اعتبار آن پایان می یابد ، بحث و تبادل نظر کنند.

برچسب ها: کره جنوبی ، ترامپ ، آمریکا
نظرات بینندگان