arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

انتقاد آیةاالله مکارم از عملکرد وزارت ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهارمین جشنواره کتاب «دین و پژوهش‌های برتر» با هدف تقدیر از مؤلفان، پژوهشگران و ناشران حوزه دین در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، فقه، فلسفه و کلام، عصر چهارشنبه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. برگزیدگان این جشنواره‌ در هفت گروه «علوم قرآن و حدیث»، «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه، کلام، عرفان و اخلاق اسلامی»، «دین و علوم اسلامی»، «ادبیات داستانی و رمان»، «کتاب‌های کودک و نوجوان» و همچنین دو ناشر برتر با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شدند.

کتابهای «دلالت دولت (آیین‌نامه حکومت و مدیریت در عهد‌نامه مالک‌اشتر)» تالیف دکتر مصطفی دلشاد تهرانی، «ترجمه روشنگر» تالیف دکتر کریم زمانی، «دانشنامه امام حسین (ع)» تالیف آیت‌الله محمدی ‌ری‌شهری از برگزیدگان گروه علوم قرآن و حدیث هستند. همچنین کتاب «نظریه عمومی شروط و التزامات در حقوق اسلامی» تالیف حجت‌الاسلام سیدمصطفی محقق داماد به عنوان اثر برگزیده گروه فقه و گروه اسلامی انتخاب شد.

بنابراین گزارش، کتاب «سنت‌گرایی: دین در پرتوی فلسفه‌ جاویدان» ترجمه رضا کورنگ بهشتی، کتاب «تنزیه و تشبیه در مکتب ودانته و مکتب ابن عربی» تالیف محمدجواد شمس به عنوان آثار برگزیده‌ گروه فلسفه، کلام و عرفان اسلامی و کتاب «جریان‌شناسی تاریخی قرائت‌ها و رویکرد‌های عاشورا از صفویه تا مشروطه (با تأکید بر مقاتل)» تالیف حجت‌الاسلام محسن رنجبر و کتاب «اعلام الوری باعلام الهدی (زندگی چهارده معصوم)» با ترجمه محمدحسین ساکت به عنوان آثار برگزیده‌ گروه تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی انتخاب شدند.

کتاب «بازخوانی آموزه‌های سیاسی اسلام شیعی و مسئله تحزب» تالیف مهدی براتعلی‌پور به عنوان اثر برگزیده گروه دین و علوم انسانی، کتابهای «کتاب خورشید می‌ماند (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی)» تالیف کامران تارسی‌نژاد و «نامیرا» تالیف صادق کرمیار به عنوان آثار برگزیده گروه ادبیات داستانی و رمان و کتاب «دایرة‌المعارف قرآن» تالیف حجت‌الاسلام غلام‌رضا حیدری‌ابهری به عنوان اثر برگزیده‌ گروه کودک و نوجوان معرفی شدند.

انتشارات سوره‌ مهر و مؤسسه‌ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیز به عنوان دو ناشر برگزیده‌ چهارمین جشنواره‌ کتاب دین و پژوهش‌های برتر معرفی و تجلیل شناخته شدند.

بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به چهارمین جشنواره کتاب پژوهش‌های برتر با پخش تیزری تصویری ارایه شد. در این کلیپ وی سخنانی را درباره اهمیت کتاب‌خوانی و رهنمودهایی را برای بهتر شدن کتاب دین و پژوهش‌های برتر ارائه داد. وی کتاب را شمشیر دوم عنوان کرد و گفت: ادبیاتی که امروز پژوهشگران ما در تألیف کتاب‌های دینی از آن بهره می‌گیرند باید ادبیات روز و قابل فهم باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: ما باید افرادی را داشته‌ باشیم که کتاب‌ها را مورد بررسی قرار دهند چرا که حتی گاه‌گاهی کتاب‌ها از زیر دست بررس‌های وزارت ارشاد نیز می‌گذرد و منتشر می‌شود.
نظرات بینندگان