arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد: از روحياتي كه نگاه‌شان تا جلوي پايشان را مي‌بيند خوشم نمي‌آيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمدي‌نژاد با تاكيد بر تحول اساسي در بخش كشاورزي گفت: با وجود خشكسالي مستمر و سرماي شديد زمستان 86 تا 88 ، توليدات كشاورزي ما روند رو به رشدي داشته است و از 87 ميليون تن در ابتداي دولت نهم به 107 ميليون تن رسيده است و امسال اميدواريم اين رقم به 115 ميليون تن برسد. با اين حساب ما هنوز در ابتداي راه هستيم و نيازمند يك تحول اساسي در بخش كشاورزي مي‌باشيم.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، رييس جمهور كشورمان كه امروز - پنج‌شنبه - براي رونمايي از 32 دستاورد موسسه تحقيقات كشاورزي كلان شهر استان البرز به اين استان سفر كرده بود در اين مراسم با تقدير و تشكر از دست اندركاران اين موسسه گفت: كشاورزي مهم‌ترين بخش اقتصادي ماست. بدون كشاورزي هرگز نمي‌توان زندگي كرد. بر همين اساس توسعه بخش كشاورزي در اولويت اول قرار دارد، و در كشورمان 4 اقليم داريم و ده‌ها نوع خاك و با اين حساب مي‌توانيم صدها شرايط رشد را براي گياهان و كشور ايجاد كنيم و در اين زمينه كارهاي خوبي انجام شده است.

رييس جمهور گفت: زماني بود كه برخي در كشور خيال مي‌كردند كه اشتغال در بخش صنعت بسيار بيشتر از كشاورزي ايجاد مي‌شود اما بايد پرسيد كه توجه زياد به بخش صنعت توانست مشكل بيكاري ما را حل كند؟ در صنعت كارهاي خوبي شده است، و كشور ما از نظر صنعتي پيشرو مي‌باشد اما اگر از ميزان بودجه و امكاناتي كه در اختيار بخش صنعت قرار گرفت يك پنجم آن دربخش كشاورزي قرار مي‌گرفت كشاورزي به همان ميزان مي‌توانست اشتغال ايجاد كند. زماني برخي تصور مي‌كردند كه كشاورزي از رده خارج شده است و به آن توجه نكردند. كاش در بخش صنعت به صنعت فراوري محصولات كشاورزي هم توجه مي‌شد چرا كه اشتغال بالا و ارزش افزوده بيشتري براي كشاورزان به ارمغان مي‌آورد. ما بايد به اين بخش‌ها توجه بيشتري كنيم.

رييس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كمبود آب در كشور گفت: با وجود اين‌كه ما در كشورمان آب كم داريم مصرف آب در كشور چندبرابر متوسط مصرف جهاني است كه بايد اين مسئله را اصلاح كنيم. در اين صورت مي‌توان با همين مقدار آب ميزان توليدات كشاورزي را سه برابر كرد. بياييد به كمك هم و با اراده و همت شيوه‌هاي آبياري را اصلاح كنيم و مصرف آب را در كشور مديريت كنيم.

رييس جمهور گفت: حتي براي حفظ سطح توليد فعلي كشاورزي نيز بايد به سمت اصلاح شيوه‌هاي آبياري برويم و صنايع تبديلي را نيز تقويت كنيم. باور من اين است كه هر محصولي كه در دنيا توليد مي‌شود مي‌توان آن را در ايران توليد كرد.

رييس جمهور كشورمان در بخش ديگري ازسخنان خود با اشاره به توانمندي‌هاي كشورمان در عرصه‌هاي كشاورزي و شيلات گفت: ما دو هزار كيلومتر در جنوب و 1700 كيلومتر در شمال ساحل داريم. اما ميزان محصولات شيلاتي ما درحدود 660 هزار تن است كه رقم پاييني است. سهم ما از محصولات كشاورزي در دنيا كمتر از يك درصد است در حالي كه حتي اگر بخواهيم نسبت به جمعيت كشورمان محصولات كشاورزي توليد كنيم اين رقم بايد 1.5 برابر بيشتر شود.

رييس جمهور كشورمان با تاكيد بر اين‌كه بايد ايران را بسازيم، گفت: اين وظيفه و ماموريت ماست و آيندگان از ما انتظار دارند كه كشور را بسازيم. من معتقدم سهم توليدات كشاورزي ما در جهان بايد به اندازه سهم استعدادهاي خدادادي فرهنگ و تمدن ما باشد. همه مورخان و تمدن شناسان بالاتفاق اذعان دارند كه اگر فرهنگ و تمدن ايران را از جهان برداريم ديگر چيز قابل توجهي نمي‌ماند و ما بايد كشورمان را به آن عظمت برسانيم چرا كه ايران كشوري است كه پرچم اهل بيت را به دوش مي‌كشد.

رييس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از روحياتي كه نگاه‌شان تا جلوي پايشان را مي‌بيند خوشم نمي‌آيد. برخي وقتي سخن از افق‌هاي بلند به زبان مي‌آوريم فلسفه بافي منفي مي‌كنند. ما اعلام كرديم كه مي‌خواهيم 2.5 ميليون شغل در كشور ايجاد كنيم و دائما مي‌گويند نمي‌شوند. شما بگوييد كه چقدر مي‌توان شغل ايجاد كرد و بياييد كمك كنيد تا هرچه بيشتر اشتغال ايجاد كنيم.

احمد‌ي نژاد گفت: حيف است استعدادهايي در كشور باشد كه فرصت شكوفايي پيدا نكنند. چه برسد به اين‌كه ما در كشور شاهد فقر و تبعيض و بي‌عدالتي و ظلم باشيم. من فرض مي‌كنم چنين چيزهايي دركشور وجود ندارد و مي‌پرسم استعدادهاي ما كجاست ما بايد به جايي برسيم كه هركجاي دنيا برويم كالاي ايراني خود را نشان دهد و اين شدني است.

احمدي نژاد در پايان گفت: با همت و انگيزه و شناخت استعدادهايي در زمين و ملتمان دست به دست هم دهيم و كشور را بسازيم.

پيش از سخنان رييس جمهور خليليان وزير كشاورزي از اهداف اين وزارتخانه را تكميل و توسعه زنجيره توليد در صنعت كشاورزي و افزايش ارزش افزوده براي كشاورزان دانست و درباره بازارهاي هدف بخش كشاورزي گفت: ما در وهله اول توجهمان به مصرف كنندگان داخلي و در مرحله دوم به توسعه صادرات فكر مي‌كنيم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
7
بعضی ها که فقط تا نوک بینی خود را می بینند.
نظرات بینندگان