arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۰

وزیر راه: تلفات جاده ای باید 60 هزار نفر می شد که 23 هزارنفر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی از کاهش 5 / 12 درصدی میزان تلفات جاده ای در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

'علی نیکزاد' در حاشیه مراسم گشایش محور چهاربانده شهدای 17 شهریور افزود: در سال 1383 تعداد تلفات جاده ای در کشور 28 هزار نفر بود که اگر این روال ادامه می یافت ،باید در سال گذشته تعداد تلفات جاده ای به 60 هزار نفر می رسید در حالی که تعداد کشته های جاده ای در کشور در سال گذشته 23 هزار نفر بود.

وی افزود : این در حالی است که در این مدت تعداد وسایل نقلیه و میزان سفرها دوبرابر شده است.

نیکزاد یادآور شد : همه تلاش دولت این است که کارآمدی نظام مقدس اسلامی را در عرصه های مختلف به جهانیان نشان دهد و در این جهت هدف اصلی و استراتژیک وزارت راه و شهرسازی اتصال شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به یکدیگر است.

وزیرراه خاطرنشان کرد : این وزارتخانه تکمیل حلقه های مفقوده کریدورهای بین المللی را در دستور کار دارد و امیدوارم که همه کریدورهای ترانزیتی تا پایان دولت دهم تکمیل شوند.

نیکزاد ادامه داد: البته نباید در توسعه شبکه ارتباطی کشور با رویکردی تک بعدی تنها به منابع دولتی بسنده کنیم بلکه باید از ظرفیت های موجود در قانون بودجه سال 1390 و اعتماد متقابل دولت و مردم استفاده کنیم.

وزیر راه گفت: 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دست مردم، شش هزار و 400 پیمانکار و حدود 46 هزار پروژه تعیین صلاحیت شده امکاناتی هستند که در صورت به فعلیت در آمدن، اقتصاد کشور را متحول خواهند کرد.

نیکزاد افزود : همان طور که در بخش مسکن مهر شاهد انقلابی در کشور هستیم ، امیدوارم در بخش حمل و نقل نیز تحرک اساسی به وجود بیاید.

وی تاکید کرد :‌ درب ساختمان وزارت راه بر روی سرمایه گذاران باز است و این وزارتخانه برحفظ منافع بخش خصوصی تاکید ویژه دارد چرا که آنها هستند که باید کشور را بسازند و از دولت حمایت کنند.

نیکزاد گفت : 117 پروژه به ارزش 400 میلیارد تومان در استان تهران در دست اجراست که از جمله این پروژه ها می توان به دوخطه کردن کرج-تهران،ادامه اتوبان شهید همت به کرج،پروژه ری- ورامین و کمربندی دوم تهران اشاره کرد که یکی پس از دیگری عملیاتی می شوند.

پروژه چهارخطه کردن محور احمد آباد مستوفی - حدفاصل بزرگراه آزادگان-اسلامشهر امروز - پنج شنبه - با حضور وزیر راه و شهرسازی ،استاندار تهران و جمعی از مسئولین شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

هزینه احداث این محور 16 کیلومتری،‌ 5/ 17 میلیارد تومان بوده که با 30 میلیارد تومان هزینه تملک اراضی بالغ بر5/ 7 4 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

این محور به پیشنهاد ' مرتضی تمدن ' استاندار تهران به نام شهدای 17 شهریور مزین شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
باید 60 هزار نفر میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!من که نمیدونم چی بگم و غیر از اینکه به خودم دشنام بدم که............
نظرات بینندگان