arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

شین هوا: ایران به دنبال رویارویی با عربستان نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است به رغم تحولات منطقه ای و جنگ یمن ایران تاکید دارد به هیچوجه به دنبال رویارویی با عربستان نیست.

به گزارش ایرنا از شین هوا، اگرچه اتهاماتی درباره پرتاب موشک از یمن به سمت فرودگاه ریاض در عربستان در ارتباط با ایران منتشر شده است، اما تهران بارها هر گونه مداخله در این مساله را تکذیب کرده است.
خبرگزاری رسمی چین خاطر نشان می کند که پس از ارایه این اتهامات مقام های ایران از جمله حسن روحانی رییس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تاکید ورزیده اند که تهران خواهان تغییر مرزهای منطقه ای نیست.
شینهوا می افزاید که از دیدگاه مسئولان ایرانی بمباران مردم و غیرنظامیان در یمن از سوی عربستان کار درستی نیست و خسارات زیادی به غیرنظامیان وارد می کند.
این گزارش تصریح می کند که رییس جمهور ایران صراحتا گفته است که ایران به دنبال روابط دوستانه با عربستان و همسایگانش است و با بمباران غیرنظامیان و حمله به یمن مخالف است.
خبرگزاری چین از قول روحانی آورده است که عربستان خیلی اشتباه فکر می کند که ایران دوستش نیست اما آمریکا و رژیم صهیونیستی دوست این کشور هستند.
این گزارش می افزاید که بر اثر حملات و بمباران های هوایی عربستان و چند کشور عربی به رهبری این کشور، تاکنون دستکم 10 هزار نفر در یمن که بیشترشان غیرنظامی بوده اند جان خود را از دست داده و سه میلیون نفر بی خانمان شده اند.

برچسب ها: ایران ، عربستان ، چین
نظرات بینندگان