arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

پوتین: آمریکا می‌خواهد مشکلاتی برای انتخابات ما ایجاد کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهور روسیه گفت مطرح شدن اتهامات مربوط به اجرای یک برنامه دوپینگ ورزشکاران با پشتیبانی دولتی در روسیه در واقع تلاشی برای تحریک نارضایتی در میان مردم در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ در گزارش‌هایی وجود "یک برنامه دولتی" در روسیه برای دوپینگ ورزشکاران این کشور از جمله با دستکاری کردن نتایج مثبت آزمایش‌های این ورزشکاران از طریق مقام‌های امنیتی و آزمایشگاهی در جریان بازی‌های سال ۲۰۱۴ سوچی را اعلام کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک نیز در حال انجام تحقیقاتی در مورد این اتهام‌ها بوده و شش اسکی‌باز را به دلیل نقض قوانین مربوط به دوپینگ در بازی‌های سوچی به صورت مادام‌العمر از رقابت‌های المپیک محروم کرد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از ولادیمیر پوتین گزارش داد: آنچه که من را آزار می‌دهد این است که بازی‌های المپیک زمستانی "پیه‌اونگ‌چانگ" در ماه فوریه آغاز می‌شود در حالی که ماه مارس انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان قرار است برگزار شود.

پوتین که انتظار می‌رود در این انتخابات مجددا کاندیدا شده و پیروز شود، خاطرنشان کرد: سوء ظن‌های جدی وجود دارد مبنی بر اینکه همه این اتفاقات برای ایجاد شرایط لازم به منظور ایجاد نارضایتی در میان دوستداران ورزش رخ می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که نفوذ آمریکا در سازمان‌های ورزشی بین‌المللی می‌تواند تاثیری زیان‌بار برای روسیه داشته باشد.

وی افزود: آمریکا میزبان شرکت‌های اصلی است که اقدام به سفارش و پرداخت حق پخش تلویزیونی می‌کنند و اسپانسر و تبلیغاتچی اصلی برای رخدادهای بزرگ ورزشی محسوب می‌شوند.

پوتین ادامه داد: آمریکا به تلافی اتهامی که به ما در خصوص مداخله در انتخابات زده می‌خواهد مشکلاتی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به وجود آورد.

نظرات بینندگان