arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

آخرین اخبار از لیبی

با ادامه درگيري‌ها در ليبي يك گروه عاليرتبه از جمله دو مقام برجسته نظامي نزديك به قذافي به نيجر گريختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ادامه درگيري‌ها در ليبي يك گروه عاليرتبه از جمله دو مقام برجسته نظامي نزديك به قذافي به نيجر گريختند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري رويترز، منابع امنيتي نيجر اعلام كردند كه يك گروه جديد از مسئولان بلند پايه نظام معمر قذافي، رهبر فراري ليبي امروز (جمعه) وارد خاك نيجر شدند.

اين گروه شامل 14 تن از افراد وفادار به قذافي است كه دو فرمانده ارشد نيروهاي وابسته به قذافي از جمله سرلشكر علي خانا و يك سرلشكر ديگر كه هويت وي مشخص نشده در بين اين گروه هستند.

علي خانا كه از قبايل الطورق و از افراد نزديك به قذافي است فرماندهي نيروهاي وابسته به وي را در جنوب ليبي به عهده دارد.

اين منابع همچنين به رويترز گفتند كه علاوه بر اين دو نظامي برجسته، دو تن از مقام‌هاي ارشد حكومت نظام قذافي نيز در نيجر هستند و هم اكنون در هتلي در شهر اجاديز در شمال نيجر مستقر شده‌اند.

از سوي ديگر احمد عمران بن سليم، نماينده شوراي انتقالي ليبي در جنوب شرق آسيا اعلام كرد كه جنگ در ليبي حدود 200 ميليارد دلار خسارت به كشور وارد كرده و اين حقيقت بسياري از كشورهاي غربي را به اين باور رسانده است كه بايد شوراي انتقالي را از لحاظ مالي كمك كنند.

اين عضو شوراي انتقالي ليبي همچنين اظهار داشت كه پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) به منظور حمايت از غير نظاميان و ايجاد امنيت وارد جنگ ليبي شد و با از بين رفتن بقاياي نظاميان وابسته به قذافي ديگر دليل و توجيهي براي ادامه عمليات ناتو در ليبي وجود نخواهد داشت.

وي در ادامه تصريح كرد كه بعد از پايان درگيري‌ها در ليبي سازمان ملل ليبيايي‌ها را در برقراري امنيت و ثبات كشورشان ياري خواهد كرد و بر انتخابات عمومي آينده در اين كشور نظارت مي‌كند.

در همين حال اينترپل اعلام كرد كه دستور بازداشت معمر قذافي و سيف الاسلام قذافي فرزند رهبر ليبي و نيز عبدالله السنوسي، رئيس سرويس اطلاعات نظام قذافي را صادر كرده است.
نظرات بینندگان