arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

ولید جنبلاط: وقت آن است که حریری برگردد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست لبنان و یکی از برجسته‌ترین رهبران سیاسی این کشور جمعه ۱۰ نوامبر/ ۱۹ آبان در پیامی در توئیتر نوشته است: «یک هفته بعد از غیبت اجباری یا دلخواه شیح سعد وقتش است که برگردد. در ضمن بدیلی هم برای او وجود ندارد.»

به گزارش انتخاب؛ سعد حریری شنبه ۴ نوامبر / ۱۳ آبان در سفرش به ریاض به طور غیرمنتظری از طریق تلویزیون عربستان سعودی استعفای خود را از سمت نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد.

یک روز بعد از سفر غیر منتظره امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به ریاض و دیدار و گفت‌وگوی او با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی که جمعه ۱۰ نوامبر/ ۱۹ آبان یک شبکه رادیویی در فرانسه با او انجام داده گفته است که سعد حریری در عربستان سعودی بازداشت نشده.

لودریان گفته است: «حریری در همین هفته به امارات متحده عربی سفر کرده و به همین جهت ما گمان نمی‌کنیم او را زندانی کرده باشند.»

خبر چنین سفری در رسانه‌ها بازتاب پیدا نکرده. وزیر خارجه فرانسه هم درباره منبع این اطلاعات سکوت کرده است.

روز گذشته فؤاد سنیوره یکی از رهبران حزب المستقبل و نخست‌وزیر پیشین لبنان (از ژوئن ۲۰۰۵ تا مه ۲۰۰۸) در بیانیه‌ای که از تلویزیون لبنان پخش شد اعلام کرد حزب حاکم از رهبر خود سعد حریری انتظار دارد که هرچه سریع‌تر به لبنان بازگردد.

اکنون بعد از سنیوره، ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست لبنان از حریری خواسته که به کشورش بازگردد. ولید جنبلاط در سال‌های گذشته در لبنان در شکل‌گیری دولت‌ها نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

نظرات بینندگان