arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

بازگشت ۱.۴ میلیون زائر به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح از ورود ۱.۴ میلیون زائر به کشور خبر داد.

سردار محسن فتحی زاده بیان کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یعنی قریب به ۷۰ درصد از زائران بعد از زیارت عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازگشته اند.

وی اظهارکرد: پیش بینی ما این است که امشب نیز تعداد زیادی از زائران به میهن اسلامی مراجعت خواهند داشت و روز آینده هم این فرایند کامل تر خواهد شد، البته بخشی از هم وطنان تا پایان صفر ممکن است سفر آنها ادامه داشته باشد اما فرایند اصلی بازگشت تقریبا تا فردا کامل می شود و دیگر فرایند بازگشت روند عادی را خواهد داشت.

فتحی زاده افزود : از بامداد امروز تا لحظاتی پیش حدود ۱۸۵ هزار نفر از زائرین به میهن اسلامی بازگشته اند که سهم پایانه مرزی مهران تاکنون ۱۴۰ هزار نفر بوده است که به نظر می رسد تا ساعت ۱۲ امشب این عدد به ۱۶۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد : نظم و امنیت مثال زدنی در پایانه های مرزی حاکم است مخصوصا در پایانه مرزی مهران به همت همه مسولان و اهالی استان ایلام همکاری صمیمانه ای که در این جا وجود داشت بسیار با نظم و ترتیب مطلوبی زائرین به میهن اسلامی مراجعت می کنند و با هماهنگی همه دستگاه ها پذیرایی و سپس به سمت اتوبوس ها هدایت می شوند و از این طریق به شهرهای خود عزیمت می کنند.

نظرات بینندگان