arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

پرتاب دو کاوشگر فضايي ماه پيماي آمريکا بار ديگر به تعويق افتاد

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز جمعه اعلام کرد پرتاب دو کاوشگر فضایی ماه نورد خود را بار دیگر به تعویق انداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز جمعه اعلام کرد پرتاب دو کاوشگر فضایی ماه نورد خود را بار دیگر به تعویق انداخته است.

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس پرس، پرتاب این دو کاوشگر فضایی در ابتدا برای روز پنجشنبه پیش بینی شده بود ولی به علت وزش باد شدید به روز جمعه موکول شد و ناسا در نهایت اعلام کرد برای بررسی اطلاعات فنی مربوط به موشک دلتای دو که قرار است این دو کاوشگر را به فضا ببرد، به زمان بیشتری نیاز دارد در نتیجه پرتاب این موشک فعلا برای روز شنبه برنامه ریزی شده است.

دانشمندان امیدوارند با استفاده از این دو کاوشگر فضایی، به اسرار کره ماه پی برده و درک عمیق تری از تحولات و دگرگونی ها در قمر کره زمین پیدا کنند. این دو کاوشگر فضایی «گریل آ و ب GRAIL A .B» نام دارند و قرار است نیروی جاذبه و جرم کره ماه و همچنین قطر و ترکیبات لایه های درونی این سیاره را به دقت اندازه گیری کنند. از آغاز فعالیت های فضایی انسان در سال هزار و نهصد و پنجاه و هفت، کره ماه نزدیک به یکصد و نه بار هدف این ماموریت ها بوده است.

ناسا با فضاپیماهای آپولو، در شش ماموریت فضایی، دوازده فضاپیما را به سطح کره ماه بردند و هشتصد و شصت و سه کیلوگرم از سنگ و خاک این سیاره را برای آزمایش های بیشتر به زمین آوردند. به تازگی فرضیه ای مطرح شده است که می گوید در لایه های درونی کره ماه به اندازه لایه های درونی زمین آب وجود دارد.
نظرات بینندگان