arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

جهانگیری به بولیوی می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه بولیوی اعلام کرد: معاون اول رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در چهارمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به این کشور سفر می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اسپانیایی زبان ال پاییس ، فراناندو اوآناکونی مامانی « Fernando Huanacuni Mamani» اعلام کرد: چهارمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز در روزهای 21 الی 24 نوامبر درشهر سانتاکروز بولیوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون روسای جمهوری گینه استوایی، پاراگوئه و ونزوئلا و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور ایران طی یادداشت‌های رسمی آمادگی خود را برای حضور در این کنفرانس اعلام کرده‌اند .

رئیس دستگاه دیپلماسی بولیوی با اعلام این مطلب به رادیوی دولتی این کشور با بیان اینکه دیگر کشورهای عضو این مجمع نیز خبر از حضور خود در این نشست را داده‌اند، تصریح کرد: نمایندگان کشورهای عراق، عمان، پرو، آذربایجان، نروژ، قزاقستان نیز به عنوان عضو ناظر در این نشست حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش نشست عالیرتبه وزرای کشورهای عضو این مجمع روز 23 نوامبر و همچنین نشست روسای دولتهای عضو روز 24 نوامبر برگزار می شود. کشورهای ایران، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، امارات، ونزوئلا، ترینیداد و توباگو از اعضای این مجمع هستند.

به گزارش ایسنا، سومین اجلاس کشورهای صادر کننده گاز دو سال پیش در آذر ماه در تهران برگزار شد.

نظرات بینندگان