arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

پزشکیان: در برابر تخلفات احمدی‏‎نژاد همه مقصیرم، هم مسئولان هم رسانه‎ها که شاهد این تخلفات بودند

مسعود پزشکیان گفت: درست نیست که وقتی کسی از قدرت خارج شد، او را بزنیم. همه ما تخلفات دولت گذشته را می‌دیدیم اما الان می‌گوییم بی‌تقصیر هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسعود پزشکیان گفت: درست نیست که وقتی کسی از قدرت خارج شد، او را بزنیم. همه ما تخلفات دولت گذشته را می‌دیدیم اما الان می‌گوییم بی‌تقصیر هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اسنادی درباره تخلفات حمید بقایی در دولت احمدی‌نژاد از سوی نادر قاضی‌پور گفت: معتقدم اگر پرونده‌ای وجود دارد، باید در اختیار قوه قضاییه قرار گیرد.

نایب رییس مجلس با بیان این‌که مجرای اصلی رسیدگی به این پرونده‌ها دستگاه قضایی است، بر لزوم تشکیل دادگاه صالحه برای رسیدگی تاکید کرد و گفت: اگر این جرائم در دادگاه به اثبات رسید، دادگاه صالحه نسبت به مجازات متخلف یا متخلفان اقدام می‌کند؛ چراکه در صورتی که جرائم به اثبات نرسد، عملاً با آبروی یک شهروند بازی شده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در پاسخ به این سوال که چرا قوه قضاییه با تخلفات اثبات شده احمدی‌نژاد در پرونده فروش بنزین برخورد نمی‌کند، گفت: قوه قضاییه باید در این رابطه رسیدگی کند اما بحث دیگری این است که در بحث هدفمندی یارانه‌ها مقصران دیگری نیز وجود دارد. در بحث هدفمندی یارانه‌ها از ابتدا مشخص بود که تخلفاتی صورت می‌گیرد و حتی ما در مجلس نیز حرفی نزدیم و با آن کنار آمدیم این‌که چند نفر اعتراض کنند، کافی نیست. همه ما مقصیریم که نسبت به این تخلفات بی‌تفاوت بودیم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی درباره تکلیف مبالغ هنگفت بیت‌المال که در نتیجه این تخلفات رییس جمهوری وقت هدر رفته، و این‌که آیا برخورد قضایی با شخص احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد، گفت: این سوالات را باید از قوه قضاییه پرسید اما آن‌چه من تاکید دارم این است که با روندی گرفتاریم که قانون‌هایی نوشته می‌شود اما نه ما در مجلس و نه خود دولت نسبت به اجرای آن اقدام لازم را انجام نمی‌دهد.

نایب رییس مجلس با بیان این‌که درصد اندکی از قوانین پنج‌ساله برنامه‌های توسعه اجرا می‌شود، تصریح کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه در عدم اجرای این قوانین مقصر است و اگر به‌دنبال اصلاح مملکت هستیم، باید به این مهم توجه داشته باشیم.همه ما مقصر هستیم. مشکل ما این است که دنبال این هستیم که کسی را پیدا کنیم که همه گناهان را به گردن او بیاندازند. به نظرم مقصر در این موضوع فقط احمدی‌نژاد نیست.

وی با بیان این‌که تمام کسانی که به راحتی اجازه دادند این اتفاقات صورت بگیرد، مقصر هستند، یادآور شد: این درست نیست که وقتی کسی از قدرت خارج شد، او را بزنیم. همان زمان مجلس این تخلفات را می‌دید. همه رسانه‌ها هم می‌دیدند. همه ما می‌دیدیم اما الان می‌گوییم بی‌تقصیر هستیم.

منبع: ایلنا
برچسب ها: پزشکیان ، احمدی نژاد
نظرات بینندگان