arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

يوونتوس در شب افتتاح ورزشگاه جديدش متوقف شد

تیم فوتبال یوونتوس در دیدار دوستانه به مناسبت افتتاح ورزشگاه جدید خود، متوقف شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از تورین، در این دیدار تیم یوونتوس 1 - 1 مقابل تیم دسته اولی ناتس کانتی انگلیس به تساوی رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم فوتبال یوونتوس در دیدار دوستانه به مناسبت افتتاح ورزشگاه جدید خود، متوقف شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از تورین، در این دیدار تیم یوونتوس 1 - 1 مقابل تیم دسته اولی ناتس کانتی انگلیس به تساوی رسید.

به گزارش انتخاب، لوکا تونی در دقیقه 53 یووه را پیش انداخت ولی هیوز در دقیقه 87 کار را به تساوی کشاند. باشگاه ناتس کانتی که در سال 1862 تاسیس شده ، قدیمی ترین باشگاه فوتبال جهان است و یوونتوسی ها پیراهن فعلی خود (راه راه سفید و مشکی) را در سال 1903 از این تیم الگو برداری کرده اند.

در آن سال جان سویج بازیکن انگلیسی نمونه ای از پیراهن ناتس کانتی را به تورین آورد که مورد توجه مسئولان یوونتوس قرار گرفت.پیش از این سال یوونتوس پیراهن صورتی رنگ به تن می کرد. مراسم افتتاح با شمارش معکوس 114 ثانیه ای آغاز شد تا تعداد سالهای حیات باشگاه یوونتوس گرامی داشته شود.

در سال 1897 تعدادی دانش آموز دبیرستان لیچئو د آزه لیو تیم یوونتوس را بنا نهادند.سپس آندریا آنیلی رئیس باشگاه یووه رسما ورزشگاه 41 هزار نفری را افتتاح کرد.

این ورزشگاه با هزینه 122 میلیون یورو و ظرف دو سال به جای دل آلپی ساخته شده است.یوونتوس تا سال 1990 در ورزشگاه کوموناله شهر تورین بازی می کرد و سپس به دل آلپی کوچ کرد و این اواخر استادیوم المپیکو شهر تورین را اجاره کرده بود. از ویژگیهای ورزشگاه جدید فاصله هفت متری اولین صندلی های تماشاگر با زمین بازی است.

 در این مراسم یاد 39 طرفدار کشته شده یوونتوس در حادثه سال 1984 در ورزشگاه هیسل بلژیک گرامی داشته شد و از قدیمی ترین بازیکن در قید حیات تیم یعنی لوسیدیو سنتیمنتی که اکنون 91 سال دارد به همراه جیام پیرو بونی برتی گلزن اسبق یوونتوس که اکنون 83 ساله است و آلساندرو دل پیرو بهترین گلزن تیم در نیم قرن اخیر تقدیر شد.دل پیرو تنها بازیکن تاریخ یوونتوس است که در هر چهار ورزشگاه تاریخ باشگاه بازی کرده است.

 تیم یوونتوس بدون احتساب دو عنوان خلع شده سالهای 2005 و 2006 ، 27 بار قهرمان سری آ ایتالیا شده و از این حیث رکورد دار است. اولین بازی رسمی یوونتوس در ورزشگاه جدید در هفته نخست سری آ و روز یکشنبه مقابل پارما برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان