arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

امیر توکلیان: قوانین جدید باعث اعتراض عمومی خواهد شد/یزدانی نباید کشتی می‌گرفت!

مربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است اجرای قوانین جدید باعث تغییر و تحولات اساسی در شیوه تمرینات و روند نتیجه‌گیری کشورها در میادین مختلف خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است اجرای قوانین جدید باعث تغییر و تحولات اساسی در شیوه تمرینات و روند نتیجه‌گیری کشورها در میادین مختلف خواهد شد.

به گزارش انتخاب، امیر توکلیان با بیان اینکه کشتی دنیا در آستانه تغییر و تحولات چشمگیری است، گفت: اجرای قوانین جدید و تغییر در فرم مراسم وزن کشی کشتی گیران باعث خواهد شد تا بسیاری از راهکارها و اقدامات قبلی دستخوش تغییر شود.

امیر توکلیان: قوانین جدید باعث اعتراض عمومی خواهد شد/یزدانی نباید کشتی می‌گرفت!

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات کشتی در ۱۰ وزن، یعنی اضافه شدن دو وزن به اوزان قبلی حتی در روند نتیجه گیری کشتی گیران در رقابتهای آسیایی و جهانی هم تاثیر خواهد داشت. مطمئن باشید از این پس اتفاقات متفاوتی در روی سکو رفتن قهرمانان کشتی می افتد و حتی نفرات برتر و قهرمانان اوزان مختلف هم تغییر خواهند کرد. این تفاوت ها را در رقابتهای جهانی ۲۰۱۸ نسبت به جهانی ۲۰۱۷ فرانسه خواهد دید.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از زمان وزن کشی در قوانین جدید کشتی گفت: اینکه کشتی گیران ساعت ۷ صبح به روی باسکول وزن کشی بروند و از ساعت ۱۰ همان روز مبارزات خود را آغاز کنند، چیزی به جز فشار روحی و جسمی بالا و همچنین دردسر و دغدغه تمامی عوامل اجرایی مسابقات و کادر فنی به همراه ندارد. شما توجه داشته باشید که کشتی گیر برای کاهش و کنترل وزن نهایی باید از ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شود و با استرس و فشار روحی فراوان خود را برای وزن کشی مهیا کند.

توکلیان افزود: به نظر من این قانون به هیچ عنوان کارشناسی و منطقی نیست و حتم دارم این قوانین در آینده ای نزدیک با گزارش منفی و اعتراض عمومی کشورهای صاحب نام کشتی دنیا، تغییر خواهد کرد.

وی در پایان به عدم حضور حسن یزدانی در رقابتهای جام باشگاه های جهان اشاره کرد و گفت: یزدانی بعد از رقابتهای جهانی فرانسه همچنان در دوره ریکاوری و تمرینات سبک است و لزومی ندارد در جام باشگاه ها به میدان برود. ضمن اینکه او تمرینات زمستانه خود را در پیش دارد و باید خود را مهیای حضور در بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی کند. در نتیجه می تواند در طول مدت آماده سازی به جای حضور در میادین سخت، در تورنمنت های تدارکاتی شرکت کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان