arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۰۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
لاریجانی تلاش می کرد مجلسی ها به نفع احمدی نژاد وارد صحنه نشوند؛

حسینیان: تحلیل لاریجانی این بود که مهندس موسوی رای می آورد

حسینیان گفت: ما جزو اخراجی‌های 4 هستیم. این‌گونه نیست که همه از اخراجی‌ها باشند. بنده، رسایی و زارعی از ورودی‌ها نبودیم که بخواهیم از اخراجی‌ها باشیم، ما با دولت بودیم ولی در دولت نبوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور لازمه ادامه حرکت در مسیر انقلاب از سوی تشکل های دانشجویی را عمیق شدن دانشجویان در مبانی و اصول دینی عنوان کرد و خواستار تحکیم روابط با علما و حوزه‌ها شد.

به گزارش انتخاب، حسینیان گفت: ما جزو اخراجی‌های 4 هستیم. این‌گونه نیست که همه از اخراجی‌ها باشند. بنده، رسایی و زارعی از ورودی‌ها نبودیم که بخواهیم از اخراجی‌ها باشیم، ما با دولت بودیم ولی در دولت نبوده‌ایم. 

وی افزود: دلیل اخراج شدن بعضی افراد به خاطر انحرافی بود که در کنار دولت و در کمین‌گاه قرار گرفته بود. همه ما بعد از جریان خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد احساس کردیم که یک نوع سرخوردگی در میان نیروهای مذهبی به وجود آمده است، به همین دلیل جمعی از دوستان با عده‌ای از دوستان صحبت کردند و به این نتیجه رسیدند که یک حرکت امیدوار کننده و یک گفتمان فکری را در جامعه ایجاد کنند.

این نماینده مجلس گفت: لاریجانی زمانی رئیس صداوسیما بود و از افرادی بود که در هشت سال حاکمیت دوم خردادی‌ها، به عنوان یک نقطه مرکزی، نیروهای معتقد به راه ولایت را جمع کرده و کمک کرده بود تا در مقابل دوم خردادی‌ها حذف نشوند و برنامه‌هایی مانند چراغ و کنفرانس برلین را از صدا و سیما پخش کرد. 

وی تصریح کرد: زمانی که هیچ‌کس حاضر نمی‌شد به فردی مانند من برنامه بدهد، لاریجانی دستور اکید داده بودند که حتماً سخنرانی‌های بنده پخش شود. لاریجانی یک انسان مبارز بود و زمانی که صحبت می‌کرد بسیاری از ادبیات انقلابی را بنیان گذاشته بود و همچنین اعتقاد ما نسبت به آقای حدادعادل این است که وی فردی محافظه‌کار است و ما امیدی برای ایجاد تحول در زمینه کار انقلابی در وی نمی دیدیم، چون حدادعادل از افرادی بود که در مجلس ششم حضور داشت ولی ما اقدام خاصی ندیدیم و همچنین تجربه مجلس هفتم هم بود که باز بر ما ثابت شد که وی محافظه‌کار است. البته من از ارادتمندان به آقای حدادعادل هستم و پشت سر وی نماز هم می‌خوانم.

حسینیان گفت: پس از انتخاب لاریجانی به ریاست مجلس ما در اولین دور از حرکت وی در مجلس با اختلاف شدید روبرو شدیم. نظر لاریجانی این بود که دیگر جریانی به اسم دوم خرداد وجود ندارد و باید از آنها عبور کنیم که این اولین اختلاف ما بود. اتفاق بعدی زمانی بود که در اوایل مجلس که شعبات برای تعیین اعضای کمسیون‌ها تشکیل شده بود و بنده هم رئیس یکی از شعبات بودم در کمسیون متبوع رأی‌گیری کردیم و افراد انتخاب شدند، سپس لاریجانی به کمک توکلی گفتند که این انتخابات باید دوباره انجام شود به دلیل اینکه دوم خردادی‌ها می‌خواستند در یک کمیسیون باشند یعنی هم در کمیسیون صنعت و هم کمیسیون امنیت ملی و ما مخالف بودیم. آنها انتخابات قانونی ما را باطل کردند و مجدداً به دنبال برگزاری انتخابات دیگری بودند که من ایستادگی کردم و این شروع دعوای بین من و لاریجانی بود.
 
وی  در ادامه گفت: در جریان انتخابات هم اختلاف ما با لاریجانی بر سر همین تحلیل غلط بود. تحلیل وی این بود که موسوی به احتمال قوی رأی خواهد آورد لذا نباید مجلس را با موسوی درگیر کرد. ما تلاش کردیم که نمایدگان مجلس به نفع احمدی‌نژاد وارد صحنه شوند تا مورد حمایت قرار گیرد اما لاریجانی تلاش کرد چنین اتفاقی نیفتد.
 
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگراکنون هم حدادعادل بخواهد رئیس مجلس شود من یکی از مخالفان جدی وی هستم. 


حسینیان گفت: ما همواره در معرض خطا و اشتباه هستیم. اعتقاد ما بر سابقه انقلابی همین بود که عرض شد. شما یادتان نمی‌آید در آن دوران وامصیبتی که جناح راست در مقابل خاتمی داشت و هیچ‌کس جرأت نداشت نه سخنی بگوید و نه حرکتی انجام دهد. شما نبودید و مظلومیت راه امام را درک نکردید. به عنوان نمونه وقتی برنامه چراغ درست شد و بنده در مقابل خاتمی ایستادم، اولین کسانی که ما را مورد توبیخ قرار دادند همین نیروهای مذهبی بودند. بروید مطالعه کنید. غفوری‌فرد چه موضعی در مقابل من گرفت. اخوی همین آقای لاریجانی را ببینید. همین آقای باهنر چه موضعی در مقابل بنده داشت. علت این بود که آن چنان یک فضای رعب و وحشت دوم خردادی حاکم شده بود که هرکسی یک جمله در مقابله با اینها می‌گفت او را سرکوب می کردند، لذا هیچ‌کس حرفی نمی‌زد.
 
وی افزود: یادم نرفته که با محمدی عراقی هم مدرسه و رفیق بودم. وی تحت تأثیر همین فضا علیه من مصاحبه کرد، در حالی که ما از دوستان چشم یاری داشتیم. لذا کسی مثل لاریجانی دفترش را در اختیار ما قرار می‌داد تا ما گرد هم می‌آمدیم و برنامه‌ریزی می‌کردیم و برای ما یک غنیمتی بود و بعد از آن هم خلافی از لاریجانی ندیدیم که بخواهیم تجدیدنظر کنیم. 


 وی تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای با تک صدایی به رشد نمی‌رسد و یکی از آسیب‌های هر حکومتی تک صدایی است. این یک تجربه بشری است که باید یک عده حکومت کنند، یک عده انتقاد کنند، یک عده هم ذره‌بین بگذارند و نواقص را ببینند و آنها را بازگو کنند. این باعث می‌شود حکومت‌گران اصلاح شوند و از ناامیدی مردم و سرخوردگی آنها جلوگیری می‌شود اما این عرصه نیازمند رعایت قواعدی است. نمی‌شود انسان یک نظام را قبول کند اما پایبند به اصول و قواعدش نباشد و اشکال جریان اصلاح‌طلب همین است. 
 
حسینیان در ادامه افزود: جریان اصلاح‌طلب چه در زمانی که قدرت را به دست گرفته بودند و چه در زمانی که منتقد حکومت هستند، در جایگاه اپوزوسیون بوده و عمل کرده‌اند. آنها قواعد حکومت‌داری را رعایت نمی‌کنند. از طرفی هیچ‌گاه این جریان کنار گذاشته نشده است، حتی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دور هفتم وقتی معین رد صلاحیت شد، رهبری دستور دادند که صلاحیت وی را تأیید کنند، یعنی رهبری تأکید داشتند که اینها هم در فضای سیاسی کشور حضور داشته باشند. 
 
وی گفت: اگر این جریان با نام خاصی وارد صحنه نشود قطعاً به صورت فردی در انتخابات شرکت خواهند کرد. خیلی از همین آقایان اصلاح‌طلب و بسیاری از مجلسی‌ها در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات هستند بنابراین تک صدایی نخواهد بود.
 
این نماینده مجلس گفت: ما در بسیاری از موارد با دید مثبت وارد صحنه شدیم. ما در انتخابات گذشته و در انتخابات مجلس حضور فعالی داشتیم. در جریان دفاع از دولت همین جبهه با شدت حمایت کرد و در بسیاری از طرح‌هایی که در مجلس تصویب شد، جبهه حضوری فعال داشت. نفی کردن جزئی از حرکت الهی است."فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله" یا "لا اله الا الله". 
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا صندلی‌های نمایندگان مجلس در بیشتر مواقع خالی است، به مزاح گفت: از نبود نمایندگان در مجلس ناراحت نباشید. هرچه نباشند کشور راحت‌تر است. 

حسینیان گفت: این واقعیتی است که علیرغم تأکید رهبری بسیاری از نمایندگان علاقه ندارند کسی بر آنها نظارت کند. دلیل این مسئله هم روشن است. وقتی نماینده‌ای وارد مجلس می‌شود در حالی که یک خانه یا یک ماشین دارد، اگر نظارت نباشد، می‌تواند هنگام پایان کار مجلس‌اش چند خانه و ماشین داشته باشد. اصلاحات طرح نظارت انجام شده و آماده مطرح شدن در صحن مجلس است و امیدوار هستیم که تا پایان این مجلس به تصویب برسد ونمایندگان این دوره و دوره بعدی را در بر بگیرد.
 

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از فارس، وی گفت: ساده‌زیستی، رابطه خالصانه و دلسوزانه با مردم، اعتقاد به خدمت‌گذاری به مردم، استکبارستیزی و دوری از تجملات و رانت‌خواری از نکاتی است که یک فرد اصول‌گرا باید داشته باشد. رعایت نکردن اینها موجب شد که افرادی به راحتی در زمین دشمن بازی کنند و علت طرفداری ما از احمدی‌نژاد این بود که اصول‌گرا و احیا کننده آرمان‌های امام و استکبارستیز بود. خیلی از افراد در ابتدا این‌گونه هستند اما وقتی که مزه حکومت را چشیدند از آن مبانی و اصول فاصله می‌گیرند. باید در اصول پایدار بود و در روش به دنبال بازخوانی و تحول باشیم اما اصلاح‌طلبان در اصول دنبال بازبینی و تحول بودند، این جمله که باید افکار امام را به موزه سپرد، مؤید همین مطلب است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
55
4
الان كاربران انتخاب رديف مي شن ميگن كي ميگه دوران اصلاحات خفقان بود؟!!! بعد از خودشون نمي پرسن چرا در اون زمان فاطمه رجبي اخراج شد يا به خودشون نمي گن چرا سايت هايي مثل عصر ايران تابناك فردا فرارو حتي مشرق و صراط هرچي دوست دارن به رييس جمهور و دولتش ميگن و فيلتر نمي شن (خودت نگفتم كه نظر سانسور نشه)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
3
50
جواب بهK-1
ببين عزيزم آموزش وپرورش قوانيني داره كه باآمدن ورفتن دولت خيلي تغييري نميكنه.درهيچ كشوري حتي آزادترين دولتها هتاكي تحمل نميشه مخصوصادرسركلاس.مردم بچه هاشون رابه يه محيط امن مي فرستن نه به يك اردوگاه جنگ نميدونم اين چيزارادرك ميكني؟تحمل خاتمي بسياربالابود كه ازكسي شكايت شخصي نكرد وشعاروعملش«زنده بادمخالف من»بود.البته ازنظرامثال جنابعالي زندگي بده مرگ بهتره.اين سايتهاهم كه گفتي گذاشتن براي اينكه انتخابات به دست دارودسته احمدي-مشايي نيفته وگرنه براي مردم نيست
پاسخ ها
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
يعني حرف هاي ارضي و حداديان هتاكي نبود؟؟ در ضمن كي ميگه ايشون هتاكي كرده بودن؟؟ در مورد شعار (فقط شعار) زنده بادم بايد بگم شما ها كه طرفدار هاي اين اقا هستيد به اندازه ي كافي داريد اين شعار رو براي مخالفينتون از جمله من پياده مي كنيد ببينيد ايشون چه كردن!!!!! اين سايت ها هم قبل از اينكه اختلافات بين اصولگرا ها پيش بياد بود.
راستین
|
MALAYSIA
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
4
6
من نمی دونم چرا این اقا(کیوان) نمیره تو همون سایتها کامنت بذاره خاتمی هم مفت چنگ ما منفی های نظراتشو نمی بینه یا ایشون هم مثل بقیشون تو توهمه ...حذف نکنید لطفا
پاسخ ها
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
جناب راستين وقتي شما نظرات جعلي اقاي عامك رو از نظرات اصلي ايشون تشخيص نمي ديد و به ايشون ميگيد جيره خوار بهتر زياد به كار هاي ما دخالت نكنيد.

زنده باد مخالف من!!!!!!!!
bhkaran
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
9
ديگه توتاريخ مثل خاتمي زاده نميشه خلق وخوي حسني وصبوربودنش نشانه شخصيت بي مانندشه زنده باد مخالف من
نظرات بینندگان