arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد/ قیمت منطقی هر شانه تخم مرغ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان

یک مقام مسوول گفت: در هفته های اخیر، قیمت نهاده های دامی نظیر کنجاله سویا و ذرت به طور سرسام آوری در بازار افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام مسوول گفت: در هفته های اخیر، قیمت نهاده های دامی نظیر کنجاله سویا و ذرت به طور سرسام آوری در بازار افزایش یافته است.

به گزارش انتخاب، ناصر نبی پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش ۴۰۰ تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵ هزار تومان معادل شانه ای ۱۰هزار تومان و دانه ای ۳۳۰ تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار به ۱۳ هزار تومان رسیده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها نظیر سویا و ذرت، قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ حداکثر ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان است.

نبی پور با اشاره به بازار آشفته نهاده های دامی طی هفته های اخیر، بیان کرد: در هفته گذشته قیمت هر کیلو کنجاله سویا از ۱۶۹۰ به ۱۷۰۰ تومان و ذرت به ۹۵۰ رسیده که این امر به شدت هزینه های تولیدکنندگان را افزایش داده است.

این مقام مسوول ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مسوول تنظیم بازار باید اقدام به توزیع نهاده ارزان قیمت در بخش کند که متاسفانه این امر تا کنون اجرا نشده است.

وی قیمت تخم مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: اگر در روزهای آتی اتفاق غیر منتظره ای در بخش رخ ندهد، نرخ تخم مرغ نوسان چندانی در بازار نخواهد داشت.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خبری از صادرات تخم مرغ نیست، تاکید کرد: با توجه به قیمت کنونی تخم مرغ درب مرغداری، امکان صادرات به دلیل عدم رقابت با رقبا در بازارهای هدف وجود ندارد.

به گفته نبی پور صادرات تخم مرغ نیازمند، تخصیص مشوق صادراتی از سوی دولت است.
وی در خصوص هشدار مکرر سازمان دامپزشکی درباره خطر شیوع آنفولانزا حاد پرندگان یادآور شد: به مرغداران توصیه می شود که به طور مرتب واحدهای خود را ضدعفونی کنند.

برچسب ها: قیمت تخم مرغ
نظرات بینندگان