arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

ایرنا به نقل از آیت الله حائری شیرازی: ما باید ملی گرایی را به شدت جدی بگیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت:

آیت الله محمد صادق (محی الدین) حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در جمع مدیران خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه ایران گفت:

* باید مردم بویژه نسل جدید بدانند چطور شد، مردمی که خواستار دین، قرآن و احکام اسلامی بودند، خاندان پهلوی روی کار آمد.

*آخرین جبهه تعقل منهای تعبد دکتر مصدق است. دین و تعقل باید باهم و در کنار هم باشند و گرنه هرکدام به تنهایی بی اثر می شود و حتی ممکن است از بین برود.

*بعد از سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی ، دین ، تعقل ، آزادی ، امنیت ، عفت و حجاب در کشور نهادینه شد و امروز با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان خلف صالح امام راحل(ره)شاهد گسترش بیداری اسلامی در منطقه و جهان هستیم. 

* همه ما بدنبال این هستیم که چهره واقعی اسلام از جمله احکام آن مانند اقتصاد اسلامی و حجاب در جهان ترویج و معرفی شود. این هدف مهم تحقق نمی یابد مگر با نوشتن و گفتن و امکان نقد و بررسی آنها، باید یکی مطلبی را بنویسد و یکی اشکال بگیرد و اظهارنظر کند نه اینکه به یکدیگر برچسب بزنیم. 

* باید در ایران اسلامی ، هویت ملی خود را تقویت کنیم و نشانه ها و آثار ملی و اسلامی موج بزند، ملت ایران باید ویژگی ها و تابلوهای شناخته شده داشته باشد نه اینکه به نماد مظاهر غرب تبدیل شود.

* ما باید حتی روی مدل مو و لباس مردم حساس باشیم ، الگوهایی را باید خودمان برای خودمان وضع کنیم ، این کار را نمی کنیم بعد می بینیم بچه های ما لباسی می پوشند که روی آن عکس فلان هنرپیشه غربی نقش بسته است. 

* نباید نسبت به ملیت سهل انگاری کنیم.اگر حساسیت ما نسبت به ملیت کم باشد، خیلی ضرر خواهیم کرد. ما باید ملی گرایی را بشدت جدی بگیریم تایک پشتوانه قوی برای دین ما باشد.

* باید مظاهر ملیت مانند زبان فارسی، خط ، میراث فرهنگی ، لباس ، علم بومی و مقیاس ها را برای تقویت اتحاد ملی و ایجاد الگوی ملی پاس بداریم. 

* ارائه  نشریه خاتون با آن همه مقاله و مطلب کاری سنگین است اما در بحث حجاب و عفاف باید با حساسیت بیشتری عمل کرد. 
شما که مطالب را تهیه می کنید از آنها که مخالفت و یا تکفیر می کنند، نباید ناراحت باشید. اگر اشتباهی صورت گرفته، مردانگی در پذیرش و اصلاح آن اشتباه است.

*حرفهایم در نشریه خاتون حرف های خودم است و حرف های من زمان ندارد، یا آدم حرف نمی زند و یا اگر زد باید روی حرف حق بایستد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
0
0
تيتر سايت ايران:

بي جهت به يكديگر برچسب نزنيم/ نبايد نسبت به مليت سهل انگاري كنيم

تيتر شما:
ما باید ملی گرایی را به شدت جدی بگیریم

حال از سردبير سايت وزين انتخاب اين سوال را دارم

چرا مغلطه و سفسطه؟
نظرات بینندگان