arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

وكيل سارا شورد: موكلم ديگر به ايران بر نمي گردد

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: باید منتظر دادگاه ماند و دید که قاضی این پرونده چه تشخیصی می‌دهد و چه حکمی صادر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قانون - با وجود اینکه سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد حکم سارا شورد بعد از ارائه لایحه دفاعیه به دادگاه صادر خواهد شد، وکیل این متهم اظهار کرد که در جلسه آخر دادگاه، هم لایحه دفاعیه از موکلش و هم لایحه دفاعیه سارا شورد را به دادگاه تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار قانون درباره علت عدم صدور حکم سارا شورد یکی از سه تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران که هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد است و در آمریکا بسر می‌برد، گفت: اگر این متهم لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارسال کند، قاضی رسیدگی کننده به پرونده نیز حکم را صادر خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: باید منتظر دادگاه ماند و دید که قاضی این پرونده چه تشخیصی می‌دهد و چه حکمی صادر می‌کند.

بر اساس این گزارش، 29 مرداد ماه شبکه خبر به نقل از منابع آگاه از صدور حکم برای جاش فتال و شین بائر به اتهام جاسوسی برای بیگانگان و ورود غیر مجاز به خاک ایران هر یک به هشت سال حبس خبر داد و در رابطه با پرونده سارا شورد نیز اعلام کرد که این پرونده همچنان مفتوح است.

سارا شورد، جاش فتال و شین بائر سه تبعه آمریکایی هستند که در مرداد ماه سال 88 به اتهام ورود غیر مجاز از مرز عراق به داخل کشورمان بازداشت و در شهریور سال گذشته سارا شورد به دلیل وضعیت جسمانی با وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد و به کشور خود بازگشت.

وی پس از حضور در خاک کشور خود بارها اعلام کرد که برای رسیدگی به اتهاماتش در ایران حاضر نخواهد شد.
 
 سارا شورد هرگز برنخواهد گشت

از سوی دیگر مسعود شفیعی وکیل این سه تبعه آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون درباره اظهارات سخنگوی دستگاه قضایی گفت: با وجود اینکه پرونده موکلم سارا شورد همچنان مفتوح است اما در جلسه آخر هم بنده لایحه دفاعیه از سارا شورد را به دادگاه تقدیم کردم و هم لایحه دفاعیه موکلم را ارائه کردم.

وی با تاکید براینکه سارا شورد برای محاکمه در ایران حاضر نخواهد شد، به تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی موکلش برای خروج از ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موکلم با تودیع وثیقه آزاد است و توانست از کشور خارج شود، هر حکمی هم که صادر شود، او برنخواهد گشت و دستگاه قضایی می‌تواند وثیقه را ضبط کند.

وکیل این سه تبعه آمریکایی در پاسخ به این پرسش که آیا با جاش فتال و شین بائر بعد از صدور حکم بدوی ملاقات داشته است،‌ گفت: آخرین ملاقات بنده با موکلانم به جلسه دادگاه باز می‌گردد و امیدوارم ملاقات بعدی پس از آزادی آنها از زندان باشد.
نظرات بینندگان