arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

تایید خبر فرار ژنرال های قذافی از لیبی

خبر فرار چندین ژنرال ارتش رژیم معمر قذافی که با فرار از لیبی و عبور از نیجر، در بورکینا فاسو مستقر شده اند، تایید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت:

خبر فرار چندین ژنرال ارتش رژیم معمر قذافی که با فرار از لیبی و عبور از نیجر، در بورکینا فاسو مستقر شده اند، تایید شده است.

خبرگزاری فرانسه، یکی از بزرگان قبیله ای طرفدار قذافی روز جمعه با تایید این خبر، گفت: اکنون سه یا چهار هفته است که یک گروه از ژنرال ها و افسران بلندپایه رژیم قذافی از طریق شهر آگادز واقع در شمال نیجر، وارد بورکینا فاسو شده اند.

وی که نام خود را ذکر نکرده، بدون اشاره به هویت فراریان، افزود: فرماندهان بلندپایه رژیم قذافی پس از یک توقف کوتاه مدت در تاهوآ در جنوب شهر آگادز، وارد نیامی پایتخت کشور نیجر شده و پس از انجام عملیات مهم پولی در بانک لیبیایی بیسیک، وارد بورکینافاسو شدند.

بیرگی رافینی نخست وزیر نیجر روز پنجشنبه در سفر به بورکینافاسو، ضمن تاکید بر اینکه قذافی در کشورش نبوده است، تصریح کرد که نیجر احتمالا در خصوص احتمال درخواست پناهندگی قذافی، اطلاع رسانی خواهد کرد.

نیجر و بورکینافاسو همواره اخبار مربوط به ورود احتمالی قذافی به خاک خود را تکذیب کرده اند.

بورکینافاسو نیز روز چهارشنبه اخبار مربوط به قبول درخواست پناهندگی قذافی را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه پلیس بین الملل روز جمعه حکم بازداشت فوری حاکم سابق لیبی را با صدور اخطاریه قرمز‌ صادر کرد، در زمان حاضر تحت تعقیب بین المللی قرار دارد.
نظرات بینندگان