arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰

اظهارات وزیر راه درباره سانحه فرودگاه مشهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه تلاشمان برقرای ایمنی است و به رییس سازمان هواپیمای کشوری تاکید کردم که به هیچ وجه برای برقراری ایمنی پروازها کوتاهی نکنند، زیرا اولین خطا در پرواز‌ها آخرین خطا است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا وزیر راه و شهرسازی درباره فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد که سانحه ایرباس شرکت هواپیمایی «ماهان» هفته گذشته در آن رخ داد، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری ، فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها سه راس پرواز هواپیماها در کشور هستند که هریک ضوابط معینی دارند.

نیکزاد تاکید کرد: فرودگاه‌های ما به سیستم‌ کامل ناوبری مجهز بوده و ظرفیت انجام پرواز به میزان دو برابر پروازهای فعلی کشور را دارند.

وی ادامه داد: هواپیماهایی که اکنون پرواز می‌کنند از ایمنی لازم برخوردار هستند، اما باید قبول کنیم که عمر ناوگان هوایی ما بالا است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم عمر ناوگان را کاهش دهیم که در این راستا کارهایی را انجام داده‌ایم و هواپیماهای وارد ناوگان کشور می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات صندوق توسعه ملی با دستور رییس جمهوری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و به مردم اعلام می‌کنم که به عنوان خادم آن‌ها در بخش هوایی وظیفه رعایت نکات ایمنی و سرویس‌دهی در فرودگاه ها است و 18 شرکت هواپیمایی خصوصی در کشور فعال هستند که باید میدان‌دار توسعه ناوگان هوایی کشور باشند.

نیکزاد از اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی به این شرکت ها خبر داد و گفت: سرویس دهی برای نشست و برخاست و هدایت هواپیماها توسط فرودگاه‌ها انجام می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: همواره دست به دعا هستیم و تلاش ویژه‌ می‌کنیم تا بتوانیم سن ناوگان هوایی را کاهش دهیم و پس از کاهش سن ناوگان خبر آن را به مردم اعلام می‌کنیم.
نیکزاد تصریح کرد: در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ایرباس ماهان نشسته بود و مشکلی نداشت و به دلیل وجود مانع با آن برخورد کرد وبرخی اعلام کردند که هواپیما در حال انفجار بود که برای آن‌ها متاسفم.
وی در ادامه افزود: مانع موجود بر سر راه هواپیما مانعی طبیعی برای هواپیماهای جنگنده بوده که اشتباه خلبان موجب برخورد هواپیما با مانع شده است.
نظرات بینندگان