arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

آخرین وضعیت برق در استان‌های زلزله‌زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به زلزله اخیر در مناطق آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام با مشکل قطعی برق مواجه شدیم اما مشکل جدی در کردستان و شمال کرمانشاه به وجود آمده است.

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص آخرین وضعیت برق در استان ایلام اظهار کرد: در منطقه ایلام و مهران با قطع برق پراکنده مواجه شدیم اما زیرساخت‌های این ناحیه با مشکلی روبه‌رو نشد و باید گفت که در استان ایلام تقریبا مشکل خاصی برای تامین برق وجود ندارد.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی دو روستا با مشکل قطع برق مواجه شدند که در این استان نیز مشکلی به زیرساخت‌های صنعت برق وارد نشد.

وی با اشاره به قطعی برق در استان کرمانشاه عنوان کرد: در جنوب کرمانشاه شاهد قطع برق بودیم که تاکنون این قطعی برطرف شده و برق این منطقه وارد مدار شده است اما مشکل اصلی در شمال کرمانشاه رخ داده چراکه پست فشار قوی 230 کیلوولت از مدار خارج شده که امیدواریم آسیب جدی به شبکه وارد نکرده باشد.

حقی‌فام با بیان اینکه اگر تنها ارتباطات این قسمت دچار مشکل شده باشد می‌توانیم به سرعت این پست را نیز وارد مدار کنیم، گفت: کارشناسان برق در حال بررسی وضعیت این منطقه هستند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر درخصوص وضعیت استان کردستان اظهار کرد: متاسفانه هیچ اطلاعی از وضعیت خاموشی این استان در دست نیست که امیدواریم با توجه به نزدیکی این استان به محل اصلی حادثه مشکل خاصی به وجود نیامده باشد.

وی با بیان اینکه در شرکت توانیر یک تیم در حال رصد وضعیت پایداری برق تمامی استان‌ها در حال فعالیت است، گفت: سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام تاکنون اعلام نیاز برای ارسال اکیپ‌های همکاری نکرده‌اند اما اگر لازم باشد نیروهای کارشناس در تهران آماده اعزام هستند.

وی اظهار کرد: امیدواریم در استان کردستان نیز مشکل خاصی برای زیرساخت‌های صنعت برق به وجود نیامده باشد و برای سه استان دیگر نیز باید گفت که نهایتا تا فردا مشکل برق آنها برطرف خواهد شد.

نظرات بینندگان