arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

اعزام اکیپ‌های هلال احمر آذربایجان شرقی به کرمانشاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از آماده باش کامل تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: اکیپ های هلال احمر به استان کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، محمد صادق پورمهدی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به زلزله مهیب دیشب در مرز ایران و عراق گفت: به دلیل عمق کم وقوع این زمین لرزه در مرز جمهوری اسلامی ایران و عراق، تکان های شدیدی را در استان و به ویژه تبریز شاهد بودیم .

وی با بیان اینکه از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه، تمامی نیروهای امدادی و انتظامی به حالت آماده باش کامل درآمدند افزود: شامگاه دیشب جلسه فوری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز در محل استانداری برگزار شد و کارگروه های یازده گانه این شورا نیز به حالت آماده باش کامل درآمدند .

وی ضمن ابراز همدردی با مردم استان های زلزله زده و تسلیت به خانواده کشته شدگان این حادثه بیان کرد: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از تمامی شهرها، این زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی، هیچ گونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از اعزام اکیپ های هلال احمر به استان کرمانشاه برای کمک به مصدومان این حادثه خبر داد و عنوان کرد: به دلیل ایجاد هماهنگی های هرچه بیشتر، هرگونه کمک استان به مردم استان های زلزله زده پس از اعلام نیاز ستاد بحران کشور انجام می شود و انتظار داریم مردم استان از سفر به استانهای زلزله زده برای کمک به هموطنان پرهیز کرده و کمک های خود را از طریق سازمان هلال احمر به استان های آسیب دیده در اثر زلزله ارسال کنند .

پورمهدی از تمامی هموطنان و بخصوص مردم استان خواست که ضمن حفظ خونسردی و هوشیاری خود در ایام وقوع بلایای طبیعی، اخبار و مطالب مربوط به این حادثه را از صدا و سیما و رسانه های معتبر پیگیری کرده و با استناد به برخی کانال های غیرمعتبر تلگرامی، به شایعات دامن نزنند .

وی تصریح کرد: با وجود طرح برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر فعال شدن گسل تبریز، این مطلب صحت ندارد و گسل زمین لرزه دیشب در استان آذربایجان شرقی قرار ندارد.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی با تمام توان در خدمت مردم زلزله دیده کرمانشاه و سایر استان ها خواهد بود.

وی در پایان مجددا به خانواده های داغدار در استان کرمانشاه تسلیت گفت .

نظرات بینندگان