arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

مرخصی از زندان برای هدایت سرقت‌های سازمان یافته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سردسته باند زورگیران جاده‌ای از زندان مرخصی گرفت تا هدایت سرقت‌های سازمان یافته را برعهده بگیرد. این تبهکاران فیوج نه‌تنها در نقش پلیس به زورگیری در جاده‌ها می‌پرداختند بلکه به شرکتی یورش برده و به سرقت میلیونی دست زده بودند.

به گزارش انتخاب؛ روز 10 شهریورماه سال گذشته مردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر تهران به مأموران گفت: «سرنشینان یک خودروی پراید سفیدرنگ که خود را به دروغ مأمور معرفی کرده بودند، اقدام به سرقت 4 میلیون تومان پول همراه من کرده‌اند».

 با آغاز تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم، این مرد در تحقیقات گفت: ساعت 9 شب به همراه 2 تن از دوستانم با یک پیکان وانت در کیلومتر 16 جاده مخصوص در حال حرکت به سمت کرج بودم که ناگهان یک پراید سفید رنگ با 2 سرنشین که یکی از آنها بی‌سیم به همراه داشت به ما دستور ایست داد؛ پس از توقف، ابتدا درخواست مدارک شناسایی کرد‌ و پس از آن با طرح این ادعا که به آنها گزارش شده است که ما در حال جابه‌جایی موادمخدر هستیم، شروع به بازرسی بدنی و خودرو کرد. در همان لحظه‌ای که یکی از سرنشینان پراید در حال بازرسی خودرو بود، ناگهان کیف دستی حاوی 4 میلیون تومان پول داخل آنرا پیدا و بازرسی کرد و در یک لحظه و زمانی‌که ما به هیچ عنوان فکر آن‌را نمی‌کردیم، به سرعت و پس از برداشتن کیف حاوی پول، سوار پراید شد و به همراه دیگر همدستش که در پشت فرمان نشسته بود از محل فراری شد‌. زمانی‌که من و دوستانم قصد داشتیم تا با خودرو به تعقیب آنها برویم، متوجه شدیم که آنها سوئیچ خودروی ما را برداشته و با خود برده‌اند».

این اظهارات نشان از آن داشت که شیوه و شگرد سرقت، ویژه دزدان طایفه فیوج بوده است. پس از بن‌بست تحقیقاتی در شاخه ردیابی پلاک خودروی پراید، چهره‌نگاری 2 تبهکار و بررسی آلبوم مجرمان سرنخی از یک دزد قدیمی به نام علی در اختیار پلیس قرار داد.

با شناسایی «علی»، بررسی‌ها نشان داد که پیش از این نیز توسط کارآگاهان اداره پنجم به اتهام ارتکاب سرقت تحت‌پوشش مأمور دستگیر و روانه زندان شده بود. بررسی‌ها نشان داد که علی در سال 86 پیش از صدور حکم قطعی دادگاه در سال 87 با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد و از آن زمان متواری شده است‌ و برابر حکم قطعی وی به 500 میلیون تومان «رد مال» محکوم شده بود.
با آغاز تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری علی، موضوع تحت تعقیب قرار داشتن وی به پلیس‌ آگاهی سطح کشور مخابره شد. روز 13 تیرماه کارآگاهان پلیس آگاهی در طی یک عملیات موفق به دستگیری تعدادی از دزدان طایفه فیوج در نقاط مختلف شهر کرج شدند که «علی» هم در داخل مخفیگاه یکی از دزدان فیوج دستگیر شد. بلافاصله با اعلام خبر دستگیری «علی» به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران وی و دوستش به نام حبیب تحت تحقیق ویژه قرار گرفتند. در ادامه تحقیقات و با دعوت از کسانی که با این شیوه به دام افتاده‌ بودند، همگی «علی» و «حبیب» را شناسایی کردند و به کارآگاهان گفتند که دزدان از خودروهای مختلف «پراید سفید رنگ»، «پژو 405 نوک‌مدادی»، «پرشیا نقره‌ای»، «ماکسیما نوک‌مدادی» و «ال‌90 سفید رنگ» در سرقت‌های خود استفاده کرده‌اند. یکی از مالباختگان در اظهارات خود و پس از شناسایی علی به کارآگاهان گفت: ساعت 14:30 چهارم اردیبهشت‌ماه برای گرفتن پول به شعبه بانک در جاده قدیم مراجعه کرده و پس از گرفتن 4 میلیون تومان به سمت محل کار خود بازگشتم.

پس از رسیدن به در کارخانه بود که ناگهان یک خودروی ماکسیما نوک‌مدادی با 3 سرنشین که لباس پلیس به تن داشتند. به من نزدیک و با طرح سوال درباره علت سرعت بالای من در زمان رانندگی، ادعا کردند که مگر قتل مرتکب شده و یا مواد به همراه دارید که این قدر با سرعت حرکت می‌کنید؟ پس از آن نیز به بهانه آنکه به من مشکوک شده‌اند، 2 نفر از خودرو پیاده و شروع به بازرسی کردند و پس از پیدا کردن کیف حاوی مبلغ 4 میلیون تومان عنوان کردند که به احتمال زیاد این پول را از فروش موادمخدر به‌دست آورده‌ام! و به همین بهانه کیف پول را به داخل ماکسیما بردند. در حالی‌که هر 3 تن سوار ماکسیما شده بودند، از من خواستند تا با خودرو به دنبال آنها بروم اما زمانی‌که سوار خودرویم شدم ناگهان متوجه شدم که سوئیچ خودروی من را برداشته‌اند و آن وقت بود که متوجه شدم این 3 مرد، دزد هستند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با شناسایی مخفیگاه علی در بازرسی از آنجا موفق به کشف پول مسروقه، سکه‌های طلا و همچنین دستگاه رایانه دستی شدند.

برابر تحقیقات کارآگاهان رایانه‌های دستی متعلق به شرکتی ساختمانی بود که در اواخر سال گذشته مورد سرقت قرار گرفته بود؛ برابر طرح شکایت نماینده حقوقی شرکت، دزدان 29 بهمن‌ماه سال گذشته با مراجعه به این شرکت در میدان کتابی، شبانه با تخریب در‌های اصلی و همچنین درهای طبقات شرکت اقدام به سرقت گاوصندوق شرکت حاوی 70 میلیون تومان پول و همچنین چندین دستگاه رایانه دستی از داخل شرکت کرده بودند. با شناسایی نقش و مشارکت علی در ارتکاب سرقت‌های اماکن و احتمال افزایش سرقت‌های مشابه‌، پرونده دیگری برای متهم در اداره پلیس آگاهی تهران تشکیل و تحقیقات درباره دیگر سرقت‌های احتمالی از سوی متهم و همدستانش آغاز شد.
نظرات بینندگان