arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

اسپانیا: گروه‌هایی در روسیه و ونزوئلا از جدایی‌طلبان حمایت کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت اسپانیا بر این باور است که گروه‌های مستقر در روسیه و ونزوئلا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی درصدد حمایت از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا برآمده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیران دفاع و امور خارجه اسپانیا اعلام کردند، اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهد گروه‌های وابسته به دولت و بخش خصوصی در روسیه و گروه‌هایی در ونزوئلا با استفاده از توئیتر، ‌ فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دنبال جلب حمایت کاتالان‌ها برای پشتیبانی از استقلال کاتالونیا برآمده‌اند.

این در حالی است که پیش از این رهبران جدایی‌طلبان کاتالونیا اتهام مداخله روسیه و کمک مسکو به آنها برای برگزاری همه‌پرسی را رد کرده‌اند.

ماریا دولورس کسپدال، وزیر دفاع اسپانیا با اشاره به گروه‌های تحت حمایت روسیه و تاثیر آنها بر روند برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، گفت: آنچه ما امروز می‌دانیم، این است که بخش زیادی از این ماجرا از روسیه می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها گروه‌هایی هستند که به طور علنی و غیرعلنی به دنبال اعمال نفوذ و ایجاد بی‌ثباتی در اروپا بوده‌اند.

در همین حال آلفونسو داتیس، وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا مادرید از اتهاماتی که مطرح می‌کند، اطمینان دارد، پاسخ داد: بله، ما مدرک داریم.

وی ادامه داد: اسپانیا حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده که نیمی از آنها در روسیه و حدود ۳۰ درصد در ونزوئلا ایجاد شده‌اند و در این حساب‌های کاربری مطالبی در حمایت از جدایی کاتالان‌ها منتشر شده است.

برچسب ها: اسپانیا ، کاتالونیا
نظرات بینندگان