arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

کمبود شدید چادر و پتو در ثلاث باباجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار ثلاث باباجانی از کمبود شدید چادر و پتو در میان زلزله زدگان خبر داد.

اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیاز است که کمک‌های بیشتری از سوی مرکز به این شهرستان رسانده شود.

کریمی، فرماندار اسلام اباد غرب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم اینک شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین نیاز فوری به مواد غذایی، آب آشامیدنی، کمک های پزشکی و آب آشامیدنی دارند که نیاز است هر چه سریع‌تر به مردم رسانده شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فوتی ناشی از زلزله در این شهرستان اضافه نشده ولی تنها تعدادی مصدوم اضافه شده است. در حال حاضر کمبود آمبولانس وجود ندارد و تنها در روز نخست حادثه به دلیل تعداد زیاد مصدومان دچار کمبود بودیم. تنها در یک شب 140 آمبولانس برای انتقال مصدومان از اسلام آباد غرب به کرمانشاه اعزام شده است.

وی پیش از این گفته بود: تاکنون این شهرستان فوتی ناشی از زلزله نداشته است و تنها 35 نفر از شهروندان این شهرستان آسیب دیده‌اند اما 600 تا 700 نفر مصدوم از شهرستانهای همجوار همچون دالاهو و ثلاث باباجانی برای درمان به این شهرستان منتقل شده‌اند. 140 نفر نیز از مصدومان مراجعه‌کننده به این بیمارستان نیز برای انجام درمان‌های تخصصی به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

کریمی تصریح کرد: با توجه به بزرگی زلزله و خسارت زیاد وارد شده به ساختمان‌های مسکونی، زیرساخت‌های آب و برق و گاز در حال حاضر با مشکل کمبود چادر، مواد غذایی و آب معدنی و پوشاک مواجه هستیم. برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان 4 تا 5 اردوگاه ایجاد کردیم و مردم را با توجه به نزدیکی به منازل‌شان در اردوگاه‌ها اسکان دادیم. اسکان خسارت دیدگان در اردوگاه‌ها بهتر است زیرا که هم تامین امنیت برای آنها ساده‌تر است و هم می‌توان کمک‌ها را به صورت منسجم‌تر به آنها رساند.

وی عنوان کرد: هم اینک در حال ارزیابی خسارت‌های وارده هستیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این شهردار شهردار ازگله با ناراحتی از شرایط زلزله زدگان اعلام کرده بود که چادری نرسیده و کودکان یکساله و دو ساله ازگله دو شب است در سرما می‌خوابند.متاسفانه کمبود مواد غذایی، آب، پوشاک و چادر در بیشتر نقاط زلزله زده مشاهده می‌شود و تاکنون کمک‌های امدادی جوابگو نبوده است و این در حالی است که برخی مسئولان مدعی شده‌اند که شرایط موجود در حال مدیریت شدن است و کشور توانایی مدیریت بحران را به وسیله منابع داخلی‌ دارد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر، دو شب گذشته، 21 آبان ماه در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در مرز کرمانشاه و در امتداد ایران بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.

نظرات بینندگان