arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶

گزارش سازمان ملل از گرسنگی در کره شمالی/ کارشناسان: ۷۰ درصد مردم غذای کافی برای خوردن ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از کمیته‌های سازمان ملل کره شمالی را به ساخت تسلیحات اتمی و موشکی در حالی که مردم این کشور در فقر غذایی و گرسنگی به سر می‌برند، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا و ژاپن قطعنامه‌ای را به صورت مشترک درباره کره شمالی به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند مبنی بر اینکه کره شمالی به مردم کشورش گرسنگی می‌دهد در حالی که به دنبال ساخت موشک و تسلیحات اتمی است.

این قطعنامه به اجماع آراء تصویب شده و قرار است به مجمع عمومی سازمان ملل برود.

در این قطعنامه کره شمالی به استفاده مکرر از منابع برای ساخت تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک متهم شده در حالی که مردم این کشور در گرسنگی و فقر غذایی به سر می‌برند.

کارشناسان معتقدند که ۷۰ درصد از مردم کره شمالی غذای کافی برای خوردن ندارند.

در این قطعنامه همچنین به شدت پیونگ یانگ به خاطر نقض گسترده حقوق بشر شامل شکنجه، اعدام‌های بدون محاکمه و دستگیری‌های مکرر متهم شده است.

همچنین در این قطعنامه از کره شمالی خواسته شده تا شهروندان خارجی را که در اسارت این کشور به سر می‌برند، آزاد کرده و اقداماتی را برای دسترسی آنها به خانواده‌هایشان و وسایل ارتباطی فراهم آورد.

در همین حال، سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفته است که دولت متبوعش این قطعنامه را رد می‌کند. وی ادامه داد: این قطعنامه بخشی از تقابل نظامی و سیاسی توطئه و خیانت آمریکا و سایر نیروهای خصمانه علیه پیونگ‌یانگ است.

نظرات بینندگان