arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

پس‌لرزه‌ها عامل افزایش کدورت آب/ آب به ۱۰۰ روستا رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون راهبردی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون ۴۰۰ پس لرزه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اتفاق افتاده که همین مسئله گاهاً باعث افزایش ۵۰ درصدی کدورت آب نسبت به حد مجاز می شود.

پاکرو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۳ شهر استان کرمانشاه متاثر از زلزله شده بودند، اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم هم در موضوع تصفیه آب (کاهش کدورت) و هم در زمنیه انتقال و توزیع پایداری لازم را ایجاد کنیم.

به گفته وی، علاوه بر اینکه هر پس لرزه موجب کاهش کیفیت آب می شود، ما با مشکل شکستگی لوله‌های آب نیز مواجه هستیم. به همین دلیل گروه‌های امدادی را برای عیب‌یابی و شکستگی‌ها تحت فعالیت قرار داده‌ایم.

پاکرو در خصوص آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای مناطق زلزله‌زده گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون به ۱۰۰ روستا آب‌ رسیده است و دیروز توانستیم پنج مجتمع آبرسانی را وارد مدار کنیم اما برای آبرسانی به تمام روستاها لازم است که در ابتدا برق این مناطق وصل شوند.

معاون راهبردی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در ابتدای زلزله منابع آب شهر کرمانشاه، پاوه، جوانرود و اسلام آباد را از دست دادیم، گفت: کمتر از ۱۰ ساعت آب این مناطق وارد مدار شد و باید گفت که در مجموع در ۱۳ شهر مشکل کدورت آب داشتیم که ۶۵ درصد جمعیت شهری استان کرمانشاه را شامل می شود.

وی درباره وضعیت منابع آبی سر پل ذهاب گفت: آب به طور کامل وارد مدار شده اما به دلیل پس لرزه‌ها ممکن است در برخی مناطق با کدورت آب مواجه باشیم.

برچسب ها: آب ، زلزله
نظرات بینندگان