arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

فروش‌ ویژه بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فروش‌ ویژه بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست؟

پیش از این با پرونده‌ی فروش‌های ویژه آشنا شدید. این پرونده به رویدادهایی می‌پردازد که طی آن‌‌ها در کشورهای مختلف سال بازارهای اقتصادی و شوق و شور خریداران رونق بیشتری در مقایسه با سایر فصول و ماه‌های سال می‌گیرد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا در این بخش از پرونده با «بلک‌فرایدی» (Black Friday) آشنا شوید.

بلک فرایدی شاید یکی از مهم‌ترین رویدادها برای خریداران و فروشندگان محصولات مختلف باشد. این رویداد از سال ۱۹۵۲ به‌‌صورت رسمی هر سال چند روز پس از روز شکرگزاری (Thanksgiving) آغاز می‌شود که روزهای خرید عید سال نوی میلادی برای آمریکایی‌ها به حساب می‌آید. مهم‌ترین مولفه‌ی جذاب بلک فرایدی برای مشتریان و خریداران، تخفیف و حراج‌های قابل توجه بر روی بسیاری از اجناس است. این تخفیف‌ها توجه بسیاری از مشتریان را به سمت بازارهای آنلاین و آفلاین جلب می‌کنند و تعداد زیادی از افراد به سوی این بازارها هجوم می‌برند.

طی بازه‌ی چند روزه‌ی این رویداد بسیاری از فروشگاه‌های آفلاین در آمریکا از ساعت ۶ صبح و حتی قبل از آن باز هستند و فروش خود را از اولین‌ ساعات روز آغاز کنند.

یکی از اتفاقات معمول طی این رویداد، خشونت مشتریان نسبت به یکدیگر برای به‌دست آوردن اجناسی است که تخفیف بسیار بالایی خورده باشند. برای مثال در سال ۲۰۰۶ بیش از هفت گزارش خشونت در بلک فرایدی در آمریکا منتشر شده بود که در آنها ۹۸ نفر در جدال برای به‌‌‌‌دست آوردن محصولات مورد نیازشان زخمی شده بودند.

با وجود اینکه بلک فرایدی یک سنت آمریکایی‌ست اما طی این رویداد میزان فروش در بسیاری از کشورها مانند آمریکا رشد چشمگیری پیدا می‌کند. بازارها در بسیاری از کشورها مثل کانادا، برزیل، سنگاپور بریتانیا و حتی در کشورهایی مثل مکزیک، رومانی،‌ هند، فرانسه و غیره تا دو برابر وضعیت معمول رونق می‌گیرد.

نظرات بینندگان