arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

سامانه بارشی یک‌شنبه وارد مناطق زلزله‌زده می‌شود / احتمال بارش برف

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی را تشریح کرد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و همچنین شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهند بود.

وی ادامه داد: در این مدت در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات اردبیل در برخی ساعات افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست. همچنین به اطلاع هموطنان گرامی در مناطق زلزله زده می رساند از بعد از ظهر یکشنبه (۲۸ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این سامانه در روز دوشنبه(۲۹ آبان) تقویت شده و به تدریج بخش‌هایی از مرکز را نیز در بر می‌گیرد. همچنین روز سه شنبه (۳۰ آبان) نیز در نیمه غربی کشور بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود و روزهای دوشنبه(۲۹ آبان) و سه شنبه(۳۰ آبان) در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب و غرب بارش برف دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان وضعیت جوی استان‌های تهران و کرمانشاه را تشریح کرد و گفت: در روز پنج‌شنبه(۲۵آبان ماه) ، جمعه(۲۶آبان ماه) و شنبه(۲۷آبان ماه) برای تهران آسمانی صاف و غبارمحلی و در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی بتدریج غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ر و ۶ درجه سانتیگراد و برای کرمانشاه در روز پنج شنبه(۲۵ مهرماه) آسمانی صاف با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۰ درجه سانتی‌گراد،در روز جمعه(۲۶‌آبان ماه) آسمان کرمانشاه صاف تا کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای ۱۹ .۰ درجه سانتی گراد و در روز شنبه نیز (۲۷ آبان ماه) آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد و افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۱ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان