arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

آذری جهرمی: وضعیت ارتباطات در مناطق زلزله زده عادی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر عادی بودن شرایط ارتباطات در مناطق زلزله زده گفت: طرح جامع مدیریت بحران توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین می شود.

محمد جواد آذری جهرمی روز پنج شنبه با حضور در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و در پاسخ به پرسش ایرنا افزود:ارتباطات در مناطق زلزله زده به شرایط قبل از زلزله بازگشته است و خدمات همانگونه که در قبل از زلزله بوده اکنون هم در حال سرویس است.

وی شبکه ارتباطی را نخستین بخشی دانست که شرایط آن به پیش از زلزله برگشته است و ادامه داد: شب گذشته در جلسه ستاد بحران کشور رئیس اورژانس کشور بر این مطلب تاکید کرد که ارتباطات در نخستین مراحل به سمت وضعیت نرمال خود برگشت .

وزیر ارتباطات با بیان اینکه البته نقطه ضعف هایی در طراحی بحران وجود دارد افزود:آسیب دیدن 170 سایت در ابتدای زلزله یکی از این نقطه ضعف ها بود که اگر طراحی ساختارها مناسب تر بود همین میزان تاخیری هم که وجود داشت به وجود نمی آمد.

آذری جهرمی گفت: درحال حاضر شرایط به حالت طبیعی برگشته است و ما هم به دنبال استخراج منحنی وقوع حوادث در کشور هستیم و برای این منظور روز گذشته جلسه ای برگزار و مدیر بحران و مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات مامور شدند تا به کمک دانشگاه امیر کبیر در این باره مطالعه کنند.

وی خاطرنشان ساخت: طرح جامع بحران برای این موضوع استخراج می شود تا در حوادث آتی که با آن مواجه خواهیم بود مدیریت لازم اعمال شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه الان حجم تماس ها در منطقه بالا است و ممکن است به دلیل حجم بالای ارتباطات قطعی های کوتاه مدتی صورت گیرد، افزود: همکاران در حال افزایش ظرفیت هستند ضمن آنکه گزارشی از نامناسب بودن وضعیت ارتباطی در این ایام نداشته ایم.

یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال که 20 آبان ماه جاری در مصلای تهران آغاز به کار کرده فردا ( جمعه) پس از 7 روز فعالیت به کار خود پایان می دهد.

نظرات بینندگان