arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

ایران؛ هجدهمین کشور پرجمعیت دنیا

بر اساس تازه‌ترين گزارش منتشر شده از سوي مجمع جهاني اقتصاد، ايران با جمعيت 75 ميليون و 100 هزار نفر در رده هجدهم پرجمعيت‌ترين کشورهاي جهان قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس تازه‌ترين گزارش منتشر شده از سوي مجمع جهاني اقتصاد، ايران با جمعيت 75 ميليون و 100 هزار نفر در رده هجدهم پرجمعيت‌ترين کشورهاي جهان قرار گرفته است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در رده‌بندي منتشر شده از سوي مجمع جهاني اقتصاد، چين با يک ميليارد و 354 ميليون و 100 هزار نفر در رده نخست پرجمعيت‌ترين کشورهاي جهان قرار گرفته است.

همچنين هند با يک ميليارد و 214 ميليون و 500 هزار نفر و آمريکا با 317 ميليون و 600 هزار نفر در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در اين رده‌بندي چين و هند تنها کشورهاي داراي جمعيت بيش از يک ميليارد نفر در جهان هستند که به نظر مي‌رسد تا سال‌هاي سال نيز کشورهاي ديگر به گرد پاي اين دو کشور نمي‌رسند.

رده‌هاي چهارم تا دهم نيز به کشورهاي اندونزي، برزيل، پاکستان، بنگلادش، نيجريه، فدراسيون روسيه و ژاپن اختصاص يافته است.

ايران از نظر جمعيت در قاره‌ آسيا پس از کشورهاي چين، هند، ‌اندونزي، پاکستان، بنگلادش، ژاپن، فيليپين، ويتنام و ترکيه در رده دهم قرار گرفته است.

در منطقه خاورميانه نيز ايران پس از کشورهاي مصر و ترکيه از نظر جمعيت سوم شده است. ايران در رده بندي قبلي مجمع جهاني اقتصاد نيز با جمعيت 74 ميليون و 200 هزار نفر در رده هجدهم جهان قرار گرفته بود. به اين ترتيب جمعيت ايران در سال 2010 نسبت به سال 2009 حدود 1.2 درصد افزايش يافته است.

در رده‌بندي منتشر شده از سوي مجمع جهاني اقتصادي نام 142 کشور به چشم مي‌خورد که در قعر اين رده‌بندي کشورهاي ايسلند، بليز، باربادوس، مالت و برونئي دارالسلام قرار گرفتند. جمعيت هر يک از اين پنج کشور به 500 هزار نفر هم نمي‌رسد.
نظرات بینندگان