arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

استاندار کرمانشاه: ادارات سرپل ذهاب باید روز شنبه باز باشند/ آنها که ساختمان ندارند چادر بزنند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمامی دستگاه ها و بانک های سرپل ذهاب باید صبح روز شنبه باز و به مردم ارائه خدمت کنند، گفت: مدیران کل نیز موظف به تامین نیازهای دستگاه های اجرایی و مردم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمامی دستگاه ها و بانک های سرپل ذهاب باید صبح روز شنبه باز و به مردم ارائه خدمت کنند، گفت: مدیران کل نیز موظف به تامین نیازهای دستگاه های اجرایی و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هوشنگ بازوند پنجشنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرپل ذهاب با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید قادر به رفع مشکلات خود باشند، افزود: ادارات دولتی نباید مردم را برای ارائه خدمات منتظر بگذارند و آن اداره هایی که ساختمان خود را در اثر زلزله از دست داده اند نیز باید در چادر امکانات خود را راه اندازی کنند.

به گفته وی، طبق اعلام نهادها و سازمان های امدادی مستقر در شهر و روستاهای سرپل ذهاب هم اکنون تعدادی چادر برای اسکان موقت روستاییان و لکه گیری خانواده های بازمانده در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شروع فصل سرما تمامی امکانات و فعالیت ها باید به سمت خروج از اسکان اضطراری و تامین اسکان موقت آسیب دیدگان معطوف شود.

بازوند وضعیت فعلی زباله ها در سطح شهر سرپل ذهاب را غیرقابل قبول عنوان کرد افزود: انتظار می رود نهادهای متولی از جمله شهرداری های کرمانشاه، تهران و سرپل ذهاب این مشکل را صبح روز جمعه مرتفع کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تالمات روحی شهروندان وجود زباله در خیابان ها و معابر در روحیه مردم تاثیر منفی داشته و همچنین مشکلات متعدد بهداشتی را به دنبال دارد.

استاندار کرماننشاه بر اتمام هرچه زودتر ارزیابی خسارت ها تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسریع در اتمام ارزیابی ها و کمک به مردم، تمامی ساختمان های آسیب دیده را با سقف تعمیری در نظر بگیرد و ساختمان تخریب شده را نیز سریعا اعلام کند.

بازوند ضمن تقدیر از تخصیص کمک های دولت برای زلزله زدگان گفت: این اقدام دولت بی نظیر است چرا که تاکنون دولت در عرض یک روز این کمک ها را مصوب، تامین اعتبار و نقدینگی آن را نیز تامین کرده است.

وی بر ایمن کردن و کانال کشی چادرهای اسکان موقت در سطح شهر سرپل ذهاب تاکید کرد و گفت: این اقدام باید با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری انجام بپذیرد.

وی افزود: آسیب دیدگانی که در مدارس اسکان یافته اند نیز طی چند روز آینده در مناطق دیگر اسکان موقت داده می شوند تا بازگشایی مدارس نیز به سرعت انجام بپذیرد.

وی همچنین بر تعین تکلیف آمار نهایی کشته شدگان زلزله با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه پیشنهاد اسکان موقت آسیب دیدگان در چهار سرسرای ورزشی سرپل ذهاب را ارائه داد و گفت: این اقدام در صورت تصویب مدیریت بحران استان، پس از بررسی امنیت این سالن ها امکانپذیر است.

مجتبی نیک کردار افزود: هم اکنون آب و برق و گاز در شهر دایر شده و گاز نیز به لوله های اصلی تزریق شده و شرکت گاز در حال بررسی رگلاتورها و انشعابات برای ارتقای ایمنی منازل آسیب دیدگان در حال بررسی است.
وی همچنین از وصل شدن برق در اکثر روستاهای سرپل ذهاب خبر داد و افزود: هم اکنون 20 روستا فاقد برق هستند که شرکت برق تا ظهر امروز ترانس های این روستاها را بررسی و به شبکه متصل می کند.

به گفته وی، هم اکنون پاکسازی زباله شهری با همکاری شهرداری های تهران، کرمانشاه و سرپل ذهاب با بسیج 180 نفر نیروی انسانی و 12 دستگاه خودرو در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون 80 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر دایر شده و روز جمعه نیز تعدادی سرویس بهداشتی و حمام با آب گرم نیز در برخی نقاط شهر دایر می شود.

وی گفت: چهار هزار تخته چادر برای شهر سرپل ذهاب و یک هزار تخته نیز برای لکه گیری از دپوهای شهرستان های دیگر تحویل داده شده است تا به زودی مشکل اسکان موقت مرتفع شود.

وی گفت: در سطح شهر سرپل ذهاب 6 هزار و 500 تخته چادر برپا شده و در کل شهرستان نیز پنج هزار و 400 تخته چادر توزیع شده است.

6 هزار و 580 میلیارد ریال تسهیلات و 2 هزار و 810 میلیارد ریال کمک بلاعوض در جریان سفر اخیر رییس جمهوری به آسیب دیدگان زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه تخصیص یافته است.

این زلزله 7.3 ریشتری بوده و به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی و جزیی بیش از 31 هزار واحد اشاره کرد.
تعداد جانباختگان این زلزله تا ساعت 17:00 امروز (پنجشنبه) به 436 تن رسید.

نظرات بینندگان