arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶
آخرین اخبار از زمین‌لرزه کرمانشاه:

ورود هیات آلمانی برای کمک به زلزله‌زدگان / ارسال محموله کمک‌های مردمی از انگلیس / تخلیه اقلام دارویی سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه کرمانشاه / وقوع 436 پس لرزه در چهار روز / پایان عملیات اسکان اضطراری زلزله‌زدگان

کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه با شتاب بیشتری ادامه دارد. آمار کشته ها تا پایان روز پنجشنبه 436 نفر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورود هیات آلمانی برای کمک به زلزله‌زدگان / ارسال محموله کمک‌های مردمی از انگلیس / تخلیه اقلام دارویی سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه کرمانشاه / وقوع 436 پس لرزه در چهار روز

کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه با شتاب بیشتری ادامه دارد. آمار کشته ها تا پایان روز پنجشنبه 436 نفر است.

به گزارش انتخاب، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفته است: 3 جسد مجهول الهویه از 436 جان باخته زلزله کرمانشاه، مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است.

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جانباختگان زلزله این استان را ۴۳۶ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است: سرپل ذهاب: ۳۱۷ /اسلام آباد غرب: ۲۳ /کرند:14 /قصر شیرین: ۲۸ /جوانرود: ۳ /ثلاث: ۱۵ معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۳۳ صحنه: ۳

از جانباختگان مجهول الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جانباختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 436 پس لرزه در استان طی چهار روز اخیر از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب این استان خبر داد.

از طرفی حیواناتی که بر اثر زلزله یکشنبه شب در زیر خروارها آوار مانده اند تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی مردم هستند که بیرون کشیدن و معدوم کردن این لاشه ها باید در دستور کار نیروهای امداد و نجات قرار بگیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه از بارگیری 40 تن اقلام دارویی سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه کرمانشاه برای مناطق زلزله زده غرب این استان خبر داده است.

مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب شرب شهرستان قصرشیرین از شب گذشته به علت وقوع پس لرزه های متعدد از مدار و شبکه اصلی خارج شد و تا ظهر جمعه مشکل برطرف می شود.

مدیرکل دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت: متخصصان حوزه سلامت روان قبل از اعزام به منطقه زلزله زده لازم است آموزش های لازم را گذرانده باشند.

روز پنجشنبه یک تیم 6 نفره پزشکی و امدادی از انجمن مردم نهاد آلمان «Humedica» به منظور کمک رسانی به زلزله زدگان وارد شهرستان سرپل ذهاب شدند.

مسئول روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه هم گفت: 30 هزار لیتر نفت سفید از طریق این پالایشگاه به صورت رایگان در میان مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه توزیع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با اشاره به وصل برق 90 درصد روستاهای زلزله زده گفت: تنها برق 10 درصد روستاها همچنان قطع است که تا امشب(پنجشنبه شب) وصل خواهد شد.
از 213 روستای زلزله زده استان کرمانشاه، برق 190 روستا وصل شده است.

سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور: 30 هزار و 600 تخته چادر تاکنون در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه توزیع شده و امروز نیز 10 هزار تخته چادر دیگر دراین مناطق توزیع می شود.

یک منبع مطلع از سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، پنجشنبه شب از ارسال 8.5 تن محموله کمک های مردمی از انگلیس به زلزله زدگان غرب ایران خبر داد.

وی به ایرنا گفت که این محموله شامل پوشاک، مواد غذایی و سایر اقلام اعلام شده از سوی نهادهای ذیربط در ایران توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ارسال شده است.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر صبح روز جمعه از توزیع 55 هزار دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: تقریبا اسکان اضطراری به صورت صددرصدی صورت گرفته است و ممکن است برخی از مناطق به لکه‌گیری‌هایی نیاز داشته باشد.

نظرات بینندگان