arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

چگونه سلامت روان خود را تقویت کنیم؟

سلامت روانی و جسمی، نیاز و خواسته همه انسان ها است، به طوری که افراد برای ارتباط های سالم، در پی شخصیت ‌های سالم به لحاظ روحیه و روان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سلامت روانی و جسمی، نیاز و خواسته همه انسان ها است، به طوری که افراد برای ارتباط های سالم، در پی شخصیت ‌های سالم به لحاظ روحیه و روان هستند.

به گزارش ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، اغلب افراد در برهه ای از زندگی خود با مشکلاتی در خصوص سلامت روان مواجه می شوند و شدت این مشکلات در برخی بیش از دیگران است.
ثابت شده است که برخی اقدامات کوچک و ایجاد عادات جدید می تواند به حفظ سلامت روان و شادی افراد کمک کند؛ همچنین با ایجاد تغییراتی در زندگی روزمره به راحتی می توان سلامت روان را تقویت کرد.
***صاف راه رفتن
براساس نتایج یک مطالعه، افرادی که همت می کنند صاف راه بروند به گونه ای که سر را بالا و شانه ها را عقب نگاه دارند، 2یشتر از سایرین حالات روحی خوب را تجربه می کنند. اما راه رفتن با شانه های خمیده احتمال تمرکز بر مسائل منفی را افزایش می دهد.

***ورزش
مطالعه ای در کالج لندن نشان می دهد که شرکت در سه جلسه ورزشی در هفته خطر ابتلا به افسردگی را تا 19 درصد کاهش می دهد. همچنین محققان متوجه شده اند که احتمال ابتلا به افسردگی در افراد فعال کمتر است و احتمال فعال بودن در افراد افسرده کمتر است.

***انجام کارهای خود را به تعویق نیاندازید
به تعویق انداختن هر چه بیشتر انجام کاری به دلیل واهمه و یا اضطراب از انجام آن، فرد را عصبی و در انجام آن به طور بالقوه ناتوان می کند. برای این منظور بهتر است که استرس خود را با گوش دادن به موسیقی و یا ورزش کردن کاهش داده و سپس کار مورد نظر را هر چه زودتر انجام داد.

*** بیرون امدن از رابطه مسموم
خروج از روابط مسموم از دیگر راهکارهایی است که با رعایت آن در زندگی روزمره می توان به تقویت سلامت روان کمک کرد زیرا مشخص شده است که هر گونه ارتباط و همنشینی که اعتماد به نفس را پایین آورد، باعث ابتلا به اضطراب و افسردگی می شود.

***بیشتر بخوابید
خواب فاکتور مهمی در حفظ سلامتی است و اگر برای خوابیدن مشکل دارید، سعی کنید علت آن را دریابید و در صورت نیاز، برای کشف علت آن کمک بگیرید.

***زمانی را صرف خود کنید
تلاش برای خوشحال نگاه داشتن همه دوستان، خانواده و همکاران به این معنی است که فرد از خود غافل شده و زمانی را برای خود کنار نگذاشته است. برای تقویت سلامت روان، لازم است که زمانی برای کارهای شخصی داشته باشید تا از ابتلا به اضطراب و افسردگی پیشگیری شود.

*** برای مدتی دستگاه های دیجیتالی را کنار بگذارید
تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها باعث تضعیف مغز انسان می شوند و چناچنه فرد مدتی را بدون استفاده از این دستگاه ها سپری نکند، به سلامت روان خود کمک نکرده است. بنابراین لازم است که هر هفته مدت زمانی را حتی به مدت نیم روز یا چند ساعت بدون استفاده از دستگاه های دیجیتالی سپری کرد.

***چند کار را با هم انجام ندهید
صرف نهار حین ارسال نامه های الکترونیمی ممکن است چندان خطرناک به نظر نرسد اما به واقع مشخص شده است که انجام همزمان چند کار انسان را بیشتر تحت استرس قرار می دهد. بنابراین به جای انجام چند کار با هم بهتر است که بر انجام یک کار و آنچه که در اطراف اتفاق می افتد، تمرکز کرد.

نظرات بینندگان