arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

پرتاب ماهواره امنیتی آمریکا برای بار دوم به تعویق افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرتاب ماهواره امنیتی آمریکا برای بار دوم به تعویق افتاد

پرتاب ماهواره امنیتی برای بار دوم به تعویق افتاد و شرکت "اسپیس‌ایکس" پس از دو بار تعویق پرتاب ماهواره امنیتی دولت آمریکا اعلام کرد بامداد فردا ماهواره امنیتی "زوما" را به فضا پرتاب می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این ماهواره امنیتی متعلق به شرکت "نورتروپ گرومن" (Northrop Grumman) است، که در زمینه دفاع هوافضایی فعالیت می‌کند.

هیچ جزئیاتی از ویژگی‌های فنی ماهواره "زوما"(Zuma) منتشر نشده و مطمئنا منتشر نیز نخواهد شد.

این ماهواره قرار است در مدار پایینی زمین(LEO) که تا ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری را شامل می‌شود قرار بگیرد.

معروف‌ترین ساکن این مدار، ایستگاه فضایی بین‌المللی است که در ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار داشته و هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌گردد.

"اسپیس‌ایکس"(SpaceX) همانند تمام پرتاب‌های خود از موشک قابل بازیابی "فالکون ۹"(Falcon ۹) استفاده خواهد کرد و طبق اعلام مسئولان این شرکت بخش پیشران موشک فالکون ۹ حدود ۱۰ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازخواهد گشت.

در سال جاری اسپیس‌ایکس، ۱۶ موشک فالکون۹ را پرتاب کرده است که تمام این پرتاب‌ها موفقیت‌آمیز بوده است و به علاوه در ۱۳ مورد موفق به فرود آوردن بخش پیشران موشک‌های خود شده است.

قرار بود این موشک بامداد پنجشنبه به فضا پرتاب شود اما به دلیل مشکلات فنی و نیاز به بازبینی داده‌ها دو بار پرتاب آن به تعویق افتاده است.

این پرتاب ساعت ۴:۳۰ بامداد فردا از پایگاه فضایی "کندی"(Kennedy) در فلوریدا انجام خواهد شد و البته امکان تعویق مجدد آن وجود دارد.

نظرات بینندگان