arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

جلسه کمیته چهارجانبه عربی درباره ایران / لیبی حضور در نشست را رد کرد

کمیته چهار جانبه عربی روز یکشنبه آینده نشستی در رابطه با آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی خواند، در مقر اتحادیه عرب برگزار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه کمیته چهارجانبه عربی درباره ایران / لیبی حضور در نشست را رد کرد

کمیته چهار جانبه عربی روز یکشنبه آینده نشستی در رابطه با آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی خواند، در مقر اتحادیه عرب برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از الوئام، دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب اعلام کرد که کمیته چهارگانه عربی نتایج این نشست و مذاکرتشان را در رابطه با نشست فوری وزرای خارجه عرب که قرار است در بعدازظهر همان روز به درخواست عربستان برگزار شود اعلام خواهد کرد.

کمیته چهار جانبه عربی یک سال پیش تشکیل شد و وزرای خارجه امارات، بحرین، عربستان، مصر و دبیرکل اتحادیه عرب آن را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، قبل از این نیز در پی حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض و متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله، عربستان از وزرای خارجه تمام کشورهای عربی دعوت کرد تا یک نشست فوری و غیرمعمول به منظور مقابله با دخالت‌های ایران برگزار کنند و قرار است این نشست به زودی در قاهره برگزار شود.

عربستان سعودی مدعی است که موشک استفاده شده در این حمله ساخت ایران است. این در حالی است که ایران با رد این ادعا تاکید کرده که صرفا نقش حمایت غیرمادی از مردم یمن دارد.

لیبی در نشست ضد ایرانی وزرای خارجه عرب شرکت نمی‌کند
وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی دعوت عربستان برای شرکت در نشست وزرای خارجه عرب علیه ایران را نپذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آفریقا الأخباریه، منابع دیپلماتیک در اتحادیه عرب اعلام کردند که محمد سیاله، وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی دعوت عربستان را برای شرکت در نشست فوری وزرای خارجه عرب علیه ایران که قرار است روز یکشنبه آینده در قاهره برگزار شود نپذیرفته است.

به گزارش ایسنا، در پی حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض و متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله، عربستان سعودی از وزرای خارجه تمام کشورهای عربی دعوت کرد تا یک نشست فوری و غیرمعمول در قاهره به منظور مقابله با دخالت‌های ایران برگزار کنند.

عربستان سعودی مدعی است که موشک استفاده شده در این حمله ساخت ایران است. این در حالی است که وزیر دفاع کشورمان در واکنش به این اتهامات گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زدن علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مسأله را رد می‌کنیم. سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران نیز در واکنش به این ادعاها تأکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

نظرات بینندگان