arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

فرستاده ویژه رییس‌جمهور چین عازم کره شمالی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرستاده ویژه رییس‌جمهور چین عازم کره شمالی شد

'سونگ تائو' فرستاده ویژه 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین به کره شمالی؛ در راس هیاتی 5 نفره روز جمعه پکن را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد.

به گزارش ایرنا 'سونگ تائو' فرستاده ویژه 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین، رییس اداره بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است که یک هفته بعد از سفر دونالد ترامپ به پکن، این سفر را انجام می دهد.

این هیات 5 نفره امروز جمعه قبل از ترک پکن به قصد پیونگ یانگ یا ' جی جائه ریونگ' سفیر کره شمالی در چین دیدار کرد.

اطلاعات مربوط به برنامه سفر سونگ به پیونگ منتشر نشده است، اما منابع دیپلماتیک گفته اند که سفر او چهار روز به طول می کشد و به احتمال زیاد با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار می کند.

پس از برگزاری نوزدهمین کنگره حزب حاکم چین در ماه گذشته میلادی این نخستین بار است که یک هیات از پکن به کره شمالی سفر می کند.

آنطور که رسانه های گروهی چین گزارش کرده اند این هیات و فرستاده رییس جمهور قرار است در باره برگزاری این کنگره با مسئولان کره شمالی گفت و گو کند.

این سفر در شرایطی برنامه ریزی می شود که تنها یک هفته قبل، روسای جمهوری چین و آمریکا در پکن در باره کره شمالی و راه های جلوگیری از آزمایش های موشکی بالستیک و اتمی این کشور و خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

گینگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن گفته بود که در جریان این سفر طرفین در باره ارتباطات حزبی و کنگره حزب و ابقای دبیر کلی شی جین پینگ و مناسبات دوجانبه بحث و رایزنی خواهند کرد.

وقتی 'شی جین پینگ' در ماه گذشته برای دومین بار به عنوان دبیر کل حزب حاکم در چین برگزیده شد 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برای وی پیام تبریک ارسال کرد.

از اکتبر سال 2016 که 'لیو جنمین' معاون وزیر خارجه چین در راس هیاتی به پیونگ یانگ سفر کرد، این اولین بار است که یک فرستاده پکن به کره شمالی می رود.

نظرات بینندگان