arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

المنار: پادشاه عربستان در چند روز آتی به نفع پسرش کناره گیری می‌کند

یک منبع نزدیک به خاندان پادشاهی عربستان فاش کرد، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور در نظر دارد هفته آینده از قدرت به نفع ولیعهدش محمد بن سلمان کناره‌گیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع نزدیک به خاندان پادشاهی عربستان فاش کرد، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور در نظر دارد هفته آینده از قدرت به نفع ولیعهدش محمد بن سلمان کناره‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، این منبع در گفتگو با روزنامه دیلی میل گفته است، قصد پادشاه عربستان برای کناره‌گیری از قدرت در واقع آخرین گام در راستای به قدرت رساندن پسرش محمد بن سلمان در عربستان است که در ماه گذشته حکم بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و وزرای پیشین به اتهام فساد را صادر کرد.

دیلی میل به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد، نوشت، ملک سلمان اختیارات پادشاهی را رسما به ولیعهدش محمد بن سلمان خواهد بخشید و اگر اتفاق غیر منتظره‌ای نیفتد سلمان بن عبد العزیز انتصاب محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان را هفته آتی اعلام خواهد کرد.

این منبع افزود: در این تغییر و تحول ملک سلمان نقشی همانند ملکه الیزابت در انگلیس را ایفا خواهد کرد، او تنها لقب پادشاه عربستان را حفظ خواهد کرد.

دیلی میل به نقل از این منبع که آن را مسئولی عالی رتبه توصیف کرد، نوشت: به محض اینکه بن سلمان قدرت را در عربستان به دست بگیرد، تمام تمرکز خود را بر ایران خواهد گذاشت و به این ترتیب نگرانی‌هایی از احتمال حرکت وی به سمت گزینه نظامی به وجود می‌آید. همچنین بن سلمان در راستای کمک نظامی به اسرائیل جهت نابودی حزب الله در لبنان تلاش خواهد کرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه به نقل از منبع مذکور نوشت، بن سلمان برعکس نصیحت‌های چهره‌های بزرگ خاندان پادشاهی در عربستان که اهداف آتی هستند، براین باور است که باید حمله‌ای را علیه ایران و حزب الله انجام دهد، به همین علت نیز امیر کویت در خفا به او لقب "گاو خشمگین" را داده است.

منبع یاد شده در ادامه این گفتگو اظهار داشت: بن سلمان در راستای آغاز حملاتش علیه لبنان تلاش می‌کند و به کمک نظامی اسرائیل در این زمینه امیدوار است و به اسرائیل قول میلیاردها دلار کمک مالی مستقیم به در صورت موافقت با این امر را داده است.

منبع مذکور تاکید کرد، البته بن سلمان بدون اسرائیل نمی‌تواند با حزب الله در خاک لبنان روبه‌رو شود و نقشه جایگزین او مقابله به این حزب در خاک سوریه است.

نظرات بینندگان