arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

پاسخ مهمانپرست به ادعای "بسته شدن زودهنگام سفارت ایران در لیبی"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت:سفارت جمهوري اسلامي ايران در ليبي در طول درگيري هاي اين كشور هيچ وقت بسته نبوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، 'رامين مهمانپرست' صبح امروز ( شنبه ) در جمع فرماندهان و پرسنل سپاه چهارم خراسان رضوي در پاسخ به پرسشي درباره بسته بودن سفارت جمهوري اسلامي ايران در ليبي، تصريح كرد : ما جزو چند كشوري بوديم كه در شديدترين فشارها فعاليت ديپلماتيك داشتيم.

وي در عين حال يادآور شد: البته در پي برخوردهاي صورت گرفته با مردم ليبي، سفير خود را فراخوانديم و سفارت در پائين ترين سطح به كار خود ادامه داد.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه محل ساختمان سفارت ايران درليبي دو سال پيش تغيير كرده بود، از رسانه ها به ويژه رسانه ملي خواست تا نسبت به انتشار دقيق اخبار عمل كنند تا حيثيت رسانه اي آنها زير سوال نرود.

وي در جمع فرماندهان و پرسنل سپاه چهارم خراسان رضوي با تشريح وضعيت ايران قبل از انقلاب اسلامي، اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامي در ايران تمام طرحي هاي ابرقدرت ها به شكست انجاميد و وقوع اين انقلاب لطمه بزرگي به منافع اين قدرت ها وارد كرد و براي مقابله با انقلاب و توقف آن فتنه هاي زيادي از جمله ايجاد اختلافات قومي و مذهبي، جنگ تحميلي و ... را در طول 32 سال اخير عليه ايران طراحي كردند كه با مقاومت مردم ايران فتنه ها به شكست انجاميد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح كرد: مقاومت مردم ايران عليرغم همه توطئه ها و فشارها باعث شد كه مردم در كشورهاي منطقه متوجه شوند مي توانند مستقل باشند و در مقابل فشارها ايستادگي كنند تا به استقلال واقعي نائل شوند.

رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت خارجه تصريح كرد : علت اينكه گفته مي شود بيداري اسلامي در منطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است به خاطر اين است كه ايران براي كشورهاي منطقه الگو مي باشد.

** بيداري اسلامي طرح آمريكا و قدرت هاي بزرگ نيست

مهمانپرست به تحليل هاي مختلف درباره بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت: برخي عنوان مي كردند كه اين حركت ها طراحي ‌آمريكا و قدرت هاي بزرگ است در حالي كه اين چنين نيست.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان ساقط كردن 'حسني مبارك' ديكتاتور مصر را جزو طراحي هاي آمريكا ندانست و افزود: مصر بزرگ ترين متحد رژيم صهيونيستي در منطقه بود و نه تنها در جبهه مقاومت قرار نداشت بلكه سيستم حكومتي مصر براي محدود كردن مقاومت و محاصره غزه و فلسطين از هيچ تلاشي دريغ نمي كرد.

وي با بيان اينكه ساقط شدن مبارك همه معادلات را به هم زد، اظهار داشت: پس از آن آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي طراحي هايي را صورت دادند تا كشورهاي حامي مقاومت شامل ايران، سوريه و الجزاير را مورد هدف قرار دهند.

مهمانپرست با بيان اينكه ، طراحي هاي آنها در ايران جواب نداد، خاطر نشان كرد: طراحي هايي نيز در برخي شهرهاي الجزاير صورت گرفت كه عايدي حاصل نشد و در نهايت بر سوريه متمركز شدند چرا كه اگر سوريه دچار مشكل شود مي تواند راه فراري براي رژيم صهيونيستي از اوضاع كنوني فراهم كند.

وي با بيان اينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي در تلاشند تا حركت مردمي در منطقه را كند كنند، اظهار داشت: وضعيت آمريكايي ها و حاميان آنها نسبت به 32 سال پيش ضعيف تر شده و آنها با مشكلات و بحران هاي زيادي رو به رو شده اند.

رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزا رت خارجه با يادآوري اينكه سياست خارجي آمريكا در منطقه ما با سردرگمي مواجه شده است، گفت: بايد افكار عمومي دنيا را نسبت به طراحي هاي ‌آمريكا و صهيونيست ها آگاه كنيم.

مهمان پرست در ادامه سخنان خود به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر توجه هر چه بيشتر به ديپلماسي عمومي اشاره كرد و افزود: نقطه اوج حركت امام ( ره ) ديپلماسي عمومي و مخاطب قرار دادن مردم و مطلع كردن آنها از وضعيت دنيا بود و الان نقطه قوت مقام معظم رهبري در اين است كه ايشان در اذهان، افكار و قلوب مردم نفوذ و محبوبيت دارند.

** بهترين كار براي آمريكايي ها ترك كردن منطقه است

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي پس از وقوع حركت هاي مردمي در منطقه مبني بر اينكه سياست ما حمايت از مطالبات مردم است، خاطرنشان كرد : آمريكايي ها خودشان اين رژيم هاي فاسد را در منطقه بر سر كار آوردند و اگر مي خواهند از مطالبات مردم حمايت كنند بهترين كار اين است كه منطقه را ترك كنند و دست از اشغالگري و حمايت از رژيم صهيونيستي بردارند.

سخنگوي وزارت خارجه به استفاده ابزاري غرب و در راس آن آمريكا از واژه هايي چون حقوق بشر و دموكراسي اشاره كرد و افزود:رفتار آمريكا و غرب در اين زمينه اصل اين واژه ها را زير سوال برده است.

** پيگري سرنوشت امام موسي صدر در دستور كار قرار دارد

وي درباره سرنوشت امام موسي صدر و پيگيري هاي وزارت خارجه با بيان اينكه اطلاعات جديدي در اين زمينه در دست نيست، تصريح كرد: وزارت امور خارجه اين موضوع رادر دستور كار دارد.

مهمان پرست در پايان سخنان خود با اشاره به توطئه هاي دشمنان عليه كشور، خاطر نشان كرد: تنها عاملي كه باعث خنثي كردن توطئه هاي دشمنان مي شود پيروي محض از مقام معظم رهبري است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كامبيز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
0
بابا اين كامران نجف زاده عجب خالي بنده ! هي ميگه سفارت تعطيله ! ديدي بنده خدا چقدر درب مي زد !!!!
نظرات بینندگان