arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

كاهش 5 درجه‌ای دمای پايتخت از فردا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل هواشناسي استان تهران از كاهش پنج درجه‌اي دماي پايتخت از فردا خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مهندس محسن جباري با اشاره به نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي گفت: از روز يكشنبه ناپايداري جوي براي ارتفاعات البرز و رگبار و رعد و برق و بارش پراكنده پيش‌بيني مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه بارش باران در شهر تهران تا پايان هفته پيش‌بيني نمي‌شود، تصريح كرد: در عين حال نقشه‌هاي دمايي نشان مي‌دهد از روز يكشنبه تا پنجشنبه دماي هوا تا ۵ درجه سانتيگراد كاهش مي‌يابد.

سازمان هواشناسي كشور نيز در اطلاعيه ويژه‌اي اعلام كرد: بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان مي‌دهد كه يك توده هواي مرطوب طي روزهاي شنبه تا پايان هفته جاري از نوار شمالي كشور عبور مي‌كند بر اين اساس از بعد از ظهر شنبه تا پنجشنبه در استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران و از عصر يكشنبه تا پنجشنبه در استان گلستان آسمان ابري همراه با بارش متناوب باران پيش‌بيني مي‌شود. در اين مدت در برخي نقاط استان‌هاي آذربايجان شرقي، ارتفاعات البرز و خراسان شمالي بارش پراكنده باران و رعدو برق رخ خواهد داد.

شايان ذكر است كه بارش ابتدا در روز يكشنبه و سپس در روزهاي سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان‌هاي اردبيل، گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار است و درياي خزر نيز در روزهاي يكشنبه تا چهارشنبه مواج مي‌باشد. همچنين طي روزهاي يكشنبه تا پنج‌شنبه دماي هوا در نيمه شمالي كشور بطور نسبي كاهش مي‌يابد.

نظرات بینندگان