arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

الحیات: آمریکا وزیر سعودی را گ ۸ ماه به اراضی اشغالی فرستاده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جدیدترین افشاگری رسانه‌ای حکایت از آن دارد که وزیر مشاور عربستان در امور شورای همکاری خلیج فارس از سوی فرماندهی ارتش آمریکا برای گذراندن یک دوره آموزشی هشت ماهه به اراضی اشغالی اعزام شده بود و پس از کسب مدرکی با نمره عالی در پایان دوره و بازگشت به آمریکا مامور حفاظت از جان هفت مسؤول عالی رتبه در آمریکا شد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ثامر بن سبهان العلی الحمود السبهان الشمری که در سال ۱۹۶۷ میلادی در ریاض متولد شد و اکنون به عنوان وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مشغول به فعالیت است، پیشتر از سال ۱۴۰۸ تا ۱۴۲۶به سمت‌های متعدد نظامی از جمله فرماندهی گردان نیروهای واکنش سریع در ریاض منصوب شده است.

السبهان همچنین پیش از این به عنوان سفیر عربستان در عراق، وابسته نظامی عربستان در لبنان و معاون فرمانده پلیس نظامی ویژه امنیت و حفاظت از وزارت دفاع عربستان فعالیت کرده است.

ثامر السبهان دارای لیسانس علوم نظامی از دانشکده جنگ ملک عبد العزیز در ریاض، فوق لیسانس رشته علوم پلیس و امنیت از دانشگاه علوم امنیتی نایف در ریاض و دارای یک فوق لیسانس دیگر در رشته فرماندهی ارتش از دانشگاه امان در اردن است، در دوره‌های آموزشی متعددی در عربستان، آمریکا و اردن نیز شرکت کرده است.

وی یک دوره آموزشی سه ساله را در دانشکده نظامی استنفورد آمریکا گذرانده و پس از آن از سوی آمریکا به اراضی اشغالی اعزام شد و هشت ماه در آنجا آموزش دید.

السبهان در طول این هشت ماه با ارتش رژیم صهیونیستی در دانشکده نظامی اسرائیل تامین امنیت و حفاظت از مسؤولان عالی رتبه را تمرین کرده و در پایان نمره عالی کسب کرد.

او پیش از آغاز دوره هشت ماهه‌اش در اراضی اشغالی به مدت دو ماه زبان عبری را فراگرفته بود.

این وزیر سعودی پس از پایان دوره آموزشی‌اش در اراضی اشغالی و آغاز روابطی بسیار خوب با افسران اسرائیلی به آمریکا بازگشت.

السبهان به محض بازگشت از اراضی اشغالی به عنوان افسر مسؤول تامین امنیت و حفاظت از تعدادی از وزرای دفاع از جمله دیک چینی، وزیر دفاع آمریکا، تام کینگ، وزیر دفاع وقت انگلیس، کالین پاول، رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا، جوزف هور، فرمانده کل سابق فرماندهی مرکزی آمریکا و دیگر فرماندهان آمریکایی شد.

نظرات بینندگان