arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

۱۱۸ نفر در زلزله کرمانشاه معلول شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۲ برابری مستمری مددجویان زلزله‌زده تا پایان سال خبر داد و گفت: ٨٠٠ نفر از زلزله زدگان پشت نوبتی نیزتحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، محسنی بندپی روز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: ١١٨معلول جدید در پی این حادثه در منطقه شناسایی شده است که در این حادثه دچار ضایعات نخاعی، قطع عضو و... شده اند.

به گفته وی، تاکنون ١٤ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان کمک غیرنقدی و ٤٥٠ میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری شده است.

رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه گروه های محب و اورژانس اجتماعی تا پایان سال در مناطق زلزله زده باقی می مانند، همچنین گفت: اداره بهزیستی سرپل ذهاب از روز چهارشنبه شروع بکار کرده است و مابقی ادارات بهزیستی در مناطق زلزله زده تا عصر امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محسنی بندپی از تامین ٩ کانکس برای مهدکودک در مناطق زلزله زده خبر داد.

وی با بیان اینکه ٣٦ نفر از مددجویان بهزیستی در اثر زلزله جان خود را از دست دادند گفت: مستمری مددجویان تحت پوشش در منطقه زلزله زده را تا پایان سال بصورت دو برابری پرداخت خواهیم کرد.

به گفته محسنی بندپی، ٨٠٠ نفر از زلزله زدگان نیز که در پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار داشتند ، تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای مددجویان زلزله زده غرب کشور تعیین شده است گفت: با این حال در نظر داریم طی رایزنی هایی با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و با کمک خیرین، پروژه ساخت مسکنی که برای خانوارهای دو معلوله داشتیم، برای خانوارهای زلزله زده غرب کشور هم اعمال کنیم چراکه برخی از مددجویان ما توان و شرایط بهره مندی از وام دولت برای زلزله اخیر را ندارند.

رییس سازمان بهزیستی در تشریح اقلام مورد نیاز گفت: کانکس، والور نفتی و نایلون از جمله نیازمندی‌های زلزله زدگان در مناطق غرب کشور است.

نظرات بینندگان