arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۰

بالاخره نام خودروسازان متهم اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از افزايش شکايات مردمي عليه خودروسازان در سال 89 نسبت به سال پیش از آن خبر داد و اعلام كرد: بيشترين شکايات عليه شرکت‌هاي ايران‌خودرو، تاپکو، سايپا و پارس‌خودرو بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در اين مورد اعلام كرده است: «شرکت‌هاي خودروساز با توجه به انحصاري بودن بازار توليد خودرو و با توليد خودروهاي بي‌کيفيت و درست محاسبه نكردن قيمت خودروهاي توليدي مطابق مصوبات کميته خودرو در بازار يکه‌تازي مي‌كنند و اين اقدام شرکت‌هاي خودروساز، منجر به افزايش 8.7 درصدي شکايات مردمي در سال 89 شده است».

بر اين اساس، بيشترين شکواييه‌هاي واصله در زمينه تحويل ندادن خودرو در موعد مقرر، محاسبه صحيح نكردن قيمت، پرداخت نكردن سود تأخير در تحويل خودرو، پرداخت نكردن سود مشارکت و پرداخت نكردن سود انصراف از خريد خودروست.

بنا بر اعلام سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در سال 90 از کل شکواييه‌هاي رسيده به اين سازمان 87.5 درصد مربوط به خودروهاي سبک و بقيه شکايات به ميزان 10.5 درصد مربوط به خودروهاي سنگين و دو درصد هم مربوط به خودروهاي وارداتي بوده است.

بيشترين شکايات دريافتي عليه شرکت‌هاي خودروساز متعلق به شرکت‌هاي ايران‌خودرو به ميزان 28.5 درصد، شرکت تاپکو به ميزان 26.9 درصد، شركت سايپا به ميزان 12.2 درصد‌ و شركت پارس‌خودرو به ميزان 8.11 درصد بوده است.

اين در حالي است كه پيش از اين هرچند ميزان تخلفات خودروسازان اعلام مي‌شد، نام آن‌ها ذكر نمي‌شد.

اواسط تير ماه امسال، مديركل دفتر كالاهاي فلزي و معدني سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرده بود: تاكنون دو خودروساز به دليل گران‌فروشي محكوم شده‌اند. جريمه يك خودروساز 350 ميليون و جريمه خودروساز ديگر نيز سه ميليارد و چهارصد ميليون تومان است.

همچنين سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در گزارشي با موضوعي ديگر خبر داد كه طبق عملکرد اين سازمان در دو بعد شاخص‎هاي عمومي (برنامه‎هاي تحول اداري) و اختصاصي (وظايف تخصصي) در سال 89 توسط دفتر ارزيابي عملکرد و رسيدگي به شکايات وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد سنجش قرار گرفته و به عنوان سازمان برتر در بين ساير مجموعه‎هاي وزارت بازرگاني انتخاب شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
1
غیر از این ها دیگر شرکت خودرو سازی مگه تو ایران است ...
مردم ایران فکر کنم اسحقاق بهترین ها را دارند و باید هر چه زودتر تعرفه واردات خودرو کمتر شود زیرا می بینیم که چگونه به اسم صنعت داخلی دارند از مردم سوء استفاده می شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
1
عجب " بيشترين شکايات عليه شرکت‌هاي ايران‌خودرو، تاپکو، سايپا و پارس‌خودرو " می شه بفرمائید از کی شکایت نبوده است ما که دیگر تولید کننده قابل دیگری نداریم مثلا از بهمن با دو تا و نصفی مزدا در ماه که شکایت نمی کنن ؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
مگر شرکت خودروساز دیگری هم داریم
همه شرکتها دولتی هستند و نتیجه هم معلومه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
ببخشيد ميشه اعلام كنيد غيرازاين چهارشركت - شركت توليدي ديگري هم توايران داريم كه مردم ازش شاكي نباشند !!! موفقيت صددرصددروصول شكايات مردمي توسط شركت هاي توليدي خودرو ايراني ...
رستاخیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
جالبه «شرکت‌هاي خودروساز با توجه به انحصاري بودن بازار توليد خودرو و با توليد خودروهاي بي‌کيفيت و درست محاسبه نكردن قيمت خودروهاي توليدي مطابق مصوبات کميته خودرو در بازار يکه‌تازي مي‌كنند و اين اقدام شرکت‌هاي خودروساز، منجر به افزايش 8.7 درصدي شکايات مردمي در سال 89 شده است».

دقیقا مشکل همینجاست
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
1
اول اینکه مگه غیر این ها خودرو ساز هم داریم ؟
دوم اینکه چه فایده از دوشنبه قیمت هاشون رسما" زیاد میشه !
سوم اینکه دست گلتون درد نکنه اینجوری جریمه هاشون رو عملا" همون هایی که شاکی شدند ( مشتری ها ) پرداخت میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان