arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

ایرباس بزرگترین قرارداد تاریخ خود را با هند بست

شرکت هواپیماسازی ایرباس بزرگترین قرارداد تاریخ خود را با شرکت هواپیمایی ایندیگو هند امضا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت هواپیماسازی ایرباس بزرگترین قرارداد تاریخ خود را با شرکت هواپیمایی ایندیگو هند امضا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت عرب تایمز آنلاین، فابریس برژی - مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیماسازی ایرباس - روز چهارشنبه در خلال نمایشگاه صنایع هوایی دوبی ۲۰۱۷ و در مصاحبه ای با AFPعنوان کرد که قرارداد بزرگ ایرباس با شرکت هواپیمایی ایندیگو هند به طور قطع از افتخارات و موفقیت های ایرباس در طول سال‌های فعالیت خود به شمار می رود.

شرکت ایندیگو یک شرکت هواپیمایی خصوصی و ارائه‌کننده پروازهای ارزان قیمت است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر گورگان در استان هاریانا در کشور هند واقع شده ‌است.

این قرارداد شرکت ایرباس که در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۱۷ به امضا رسیده است، ۴۳۰ فروند هواپیمای سایز متوسط از خانواده آ-۳۲۰ (A۳۲۰) به ارزش حدودی ۴۹.۵ میلیارد دلار آمریکا را شامل می شود. البته مبلغ و جزئیات دقیق این قرارداد از سوی مقامات رسمی دو طرف قرارداد تاکنون منتشر نشده است.

یکی از دلایلی که این نوع هواپیمای ایرباس از همه انواع آن محبوب تر و پر کاربرد تر است، مصرف بهینه سوخت هواپیماهای A۳۲۰ است.

اعلام بزرگترین قرارداد خرید و سفارش هواپیماهای ایرباس موجب شد ۳ درصد ارزش سهام این شرکت غول پیکر هواپیماسازی رشد و افزایش پیدا کند.

ایرباس یک شرکت هواپیماسازی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در فرانسه واقع شده است. از رقبای اصلی و غول پیکر شرکت هواپیماسازی ایرباس، شرکت بویینگ است. شرکت‌های هواپیماسازی بزرگی همچون ایرباس، بویینگ، بومباردیر و غیره در نمایشگاه صنایع هوایی دوبی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، قراردادهای کلانی را با شرکت‌های هواپیمایی کشورهای مختلف منعقد کرده و به رقابت تنگاتنگی می پردازند.

نمایشگاه صنایع هوایی دوبی ۲۰۱۷ از ۱۲ نوامبر (یکشنبه هفته پیش) آغاز به کار کرد و تا ۱۶ نوامبر (پنج شنبه) ادامه داشت و این شهر، میزبان بزرگترین شرکت های هواپیماسازی و ایرلاین‌های جهان بود.

نظرات بینندگان